  • 1. Data: 2008-06-07 12:56:22
    Temat: [CROSS] Energia odnawialna, firma & Fiskus
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

    Przepraszam za cross-posta, ale MSZ sprawa jest dość ciekawa, a do tego
    pewnie wkrótce zacznie coś takiego wychodzić "w praniu" ;)
    Pomińmy na razie aspekty ekonomiczne (mam na myśli obecny koszt zestawu
    fotosolarnego czy turbiny wiatrowej).
    Otóż zakładam, że kupuję do firmy kilka takich autek na sprężone powietrze:
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html (pod koniec
    tekstu).
    Aby ostrzej pójść po bandzie: zaopatruję firmę w zestaw ogniw
    fotowoltaicznych oraz turbinę wiatrową o mocy wystarczającej do
    wyprodukowania energii wykorzystywanej do napędu kompresorów. Tym samym moja
    flota zupełnie nie korzysta z prądu z gniazdka. Jestem zupełnie
    samowystarczalny energetycznie, jeżeli chodzi o transport. Nie tankuję
    żadnego paliwa, wykorzystuję wyłącznie energię Słońca z ogniw umieszczonych
    na dachach oraz wiatru.
    Co z Urzędem Skarbowym? Ma prawo dowalić mi coś "ekstra" za korzystanie ze
    źródeł energii nieobłożonych akcyzą? Czy też mogę całkiem legalnie w to
    zainwestować i w dzień ładować sobie flotę aut rozwożących nocą jakiś towar?
    ;)

    SebaeL
    --
    http://www.expostand.pl
    http://studiobordo.pl

  • 2. Data: 2008-06-07 14:08:21
    Temat: Re: [CROSS] Energia odnawialna, firma & Fiskus
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SebaeL" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Co z Urzędem Skarbowym?

    Jak zwykle - siedem nieszcześć ;>

    > Ma prawo dowalić mi coś "ekstra" za korzystanie ze źródeł energii
    > nieobłożonych akcyzą? Czy też mogę całkiem legalnie
    > w to zainwestować i w dzień ładować sobie flotę aut rozwożących
    > nocą jakiś towar?

    Pierwsze co mi przyszło do głowy to tzw. nieodpłatne świadczenie.
    Umyśliły sobie, że jeśli dostałeś/pozyskałeś coś za darmo to kwota
    którą *byś* wydał *gdybyś* to kupił jest twoim przychodem i podlega
    opodatkowaniu. Podstawa opodatkowania wygdybana, ale podatek jak
    najbardziej rzeczywisty.

  • 3. Data: 2008-06-07 14:16:13
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    [FUT warning]

    W pl.soc.prawo SebaeL <s...@p...onet.pl> napisal:
    [ ciach ]

    Nasze MF regularnie realizuje cykl 'paliwowy':

    substancja -> paliwo -> paliwo pod akcyze -> substancja pod akcyze

    Tak bylo z benzyna, olejem, spirytusem, LPG a obecnie realizuje sie
    z CNG. Tak sie zastanawiam, czy gdyby ludzie zaczeli masowo stawiac
    ogniwa fotowoltaiczne i ladowac akumulatory w samochodach, to
    akcyza oblozono by produkcje ogniw, czy liczbe dni slonecznych
    w danej okolicy 8-) Oczywiscie na podstawie raportu IMiGW.

    Na pewno tez ogniwa na obszarach rolniczych bylyby objete doplata
    do kazdej kWh. Zapewne tez powstalby Ogolnonarodowy Program
    Fotowoltaizacji Kraju, powolano by kolejny rzadowy komitet
    prognostyczno-sterujacy itd. itp.

    Rowerzysci na razie sa na obszarze slepej plamki MF.
    Batoniki i detki jeszcze bez akcyzy...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-06-07 15:51:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek_P napisał:
    [..]
    > Rowerzysci na razie sa na obszarze slepej plamki MF.
    > Batoniki i detki jeszcze bez akcyzy...

    A to się mylisz. :)
    No chyba, że są bez cukru.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2008-06-07 17:47:14
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    SebaeL pisze:
> [...]
    > ze źródeł energii nieobłożonych akcyzą? Czy też mogę całkiem legalnie w
    > to zainwestować i w dzień ładować sobie flotę aut rozwożących nocą jakiś

    nie jestem pewny czy nie istnieje przepis, ktory zmusza ciebie jako
    producenta energii elektrycznej ze zrodel odnawialnych do obligatoryjnej
    sprzedazy panstwu a pozniej juz mozesz sobie kupic "normalny" prad ;-)

    pozdrowienia
    b.

  • 6. Data: 2008-06-07 18:40:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 07 Jun 2008 19:47:14 +0200, BOOGIE napisał(a):

    > nie jestem pewny czy nie istnieje przepis, ktory zmusza ciebie jako
    > producenta energii elektrycznej ze zrodel odnawialnych do obligatoryjnej
    > sprzedazy panstwu a pozniej juz mozesz sobie kupic "normalny" prad ;-)

    Czyli najpierw podatek od wzbogacenia, a potem od zakupu? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2008-06-07 18:44:42
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "BOOGIE" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > nie jestem pewny czy nie istnieje przepis, ktory zmusza ciebie jako
    > producenta energii elektrycznej ze zrodel odnawialnych do obligatoryjnej
    > sprzedazy panstwu a pozniej juz mozesz sobie kupic "normalny" prad ;-)

    a ja nie jestem pewny, czy słońce się kręci wokół księżyca czy ziemia wokół
    marsa czy jak to było ale "państwo" nic od niego nie kupi to jakaś retoryka
    z poprzedniej epoki. Istnieją przepisy wedle których lokalny dystrybutor
    energii kupuje tą energię ale to nie takie proste że każdy może sprzedać bo
    ma, no i teraz kwitną zielone certyfikaty.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 8. Data: 2008-06-07 19:14:57
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    SebaeL pisze:

    > http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html (pod koniec

    Co prawda nie na temat ale sprawa jest kompletnie niewiarygodna. Zasięg
    co najmniej kilkukrotnie zawyżony, sprawa z tymi autami jest od kilku
    lat znana i nic się nie dzieje w sensie handlowym. Primo.

    Secundo to ty nic nie musisz kupować. Skoro można na stacji napompować
    koło za darmo to nikt się nie przyczepi jak sobie napompujesz samochód.

  • 9. Data: 2008-06-08 10:48:09
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    Juzek Kocimientka pisze:

    pow.html (pod koniec

    > Co prawda nie na temat ale sprawa jest kompletnie niewiarygodna. Zasięg
    > co najmniej kilkukrotnie zawyżony,

    nie do końca

    > Secundo to ty nic nie musisz kupować. Skoro można na stacji napompować
    > koło za darmo to nikt się nie przyczepi jak sobie napompujesz samochód.

    troszkę nie ten zakres ciśnień

    Andrzej

  • 10. Data: 2008-06-08 13:05:52
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > producenta energii elektrycznej ze zrodel odnawialnych do obligatoryjnej
    > sprzedazy panstwu a pozniej juz mozesz sobie kupic "normalny" prad ;-)

    O ile pamietam, to do sprzedaży nawdwyżki i jest tak, że to zakłady
    energetyczne mają obowiązek jej kupowania bez względu na to, czy potrzebują
    tej energii...

    Pozdrawiam Przemek