eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFirma w upadłości i problemy z US. Może ktoś mi coś poradzi. › Firma w upadłości i problemy z US. Może ktoś mi coś poradzi.
    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Firma w upadłości i problemy z US. Może ktoś mi coś poradzi.
    Date: 25 Feb 2005 20:33:23 +0100

    Witam
    Wysyłam na tę grupe, gdyż na ogólnej i prawie nie mam odzewu.

    Sprawa wygląda tak:

    Od 1997 do1999 pracowałem na umowę o pracę od 1999 do 2004 pracowałem na umowę
    o współpracy, czyli na własnej działalności. Od 01.11.2004 zawiesiłem
    działalność,i przeszedłem znowu na umowę o pracę. Pracowałem od 01.11.2004 Do
    04.02.2005. Zwolniłem się bez wymówienia z Art.55 paragraf jeden prim (z
    tytułu ciężkiego naruszenia pracodawcy wobec pracownika, tj. niepłacenie
    wynagrodzenia). Firma nie płaciła mi na czas po 3 a nawet 4 miesiące, w ten
    sposób narastała zaległość w niepłaceniu ZUS i do Urzędu Skarbowego,
    uzbierałem ok. 3000 tys. i wpłaciłem do ZUS aby, chociaż to mieć w porządku.
    Okazało się, że wpłaciłem, ale w 2005 a nie w 2004 i tego nie mogą mi uznać,
    czyli w ZUS-ie nie mam nic zadłużonego, ale za to karta podatkowa i VAT jest
    zadłużony. Firma nie wypłaciła mi pieniędzy za faktury, za 2 mies. czyli za
    wrzesień i październik oraz za umowę o pracę grudzień i styczeń. Obecnie
    umówiony jestem na rozmowę z panią naczelnik Urzędu Skarbowego (sam się
    zgłosiłem), i idę do niej z podaniem by prosić o część umorzenia lub
    rozłożenia tego na raty. Cały czas za bardzo się nie martwiłem, bo wiedziałem,
    że mam te pieniądze tylko oni (firma) muszą mi oddać. Wpłacę i będzie dobrze,
    ale dzisiaj dowiedziałem się, że firma ogłosiła upadłości, że są marne szanse
    na odzyskanie większej części pieniędzy. Obecnie jestem niepracujący z dwójką
    dzieci 4,5 roczną córeczką i 5 miesięcznym synkiem, żona jest z synkiem w domu
    i niepracuje na razie wykorzystując zaległy urlop. Nie stać mnie by iść do
    prawnika i uzyskać odpowiedniej porady. Błagam pomóżcie, każda forma pomocy
    (linki do stron, osobiste sugestie, itp.) mile widzaina.

    Moje pytania

    1.co to znaczy i jakie są konsekwencje gdy zakład pracy ogłasza upadłość
    2.co z pracownikami którzy nie dostali jeszcze pieniędzy
    3.co jeśli nie wypłacił pieniędzy za faktury
    4.ile trzeba czekać na wypłacenie pieniędzy
    5.czy zakłada się mu sprawę sądową by odzyskać pieniądze za faktury ?
    6.czy to coś da założenie takiej sprawy
    7.co zrobić by jak najwięcej odzyskać pieniędzy

    8. Co zrobić by Urząd Skarbowy nie wysłał mi komornika (wiem, najlepiej
    uregulowac dług, ale...).

    Jarek