  • 21. Data: 2007-11-26 19:34:45
    Temat: Re: Fiskus AD 2007 :)
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisal:
    > A żeby ochronić tożsamość przed skasowaniem, musi być jakis paper-trail
    > tożsamości, wtedy deponujesz takie coś w pięciu bankach czy innych
    > przechowalniach - i śpisz spokojnie(na tyle na ile się da).

    Coz, Hollywood zagrozenie kasacja lub sfalszowaniem tozsamosci
    odkrylo 12 lat temu :)

    http://www.stopklatka.pl/film/film.asp?fi=800&sekcja
    =1

    Przy scentralizowanej bazie danych i przy braku nie-elektronicznych
    dokumentow moze sie nagle okazac, ze jestes bin Ladenem :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2007-11-26 20:01:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-11-2007 o 20:30:13 Jacek_P <M...@c...edu.pl>
    napisał(a):

    > Kradziez tozsamosci. Jak przyjdzie ci splacac cudzy kredyt,
    > albo placic za cudzy mandat gapowicza, ewentualnie placic
    > za cudze dlugi handlowe i procesowac sie z komornikiem
    > przez lata, to zmienisz zdanie.
    >
    > Warto tez spojrzec na taki przypadek, ktory wlasnie siedzial
    > w sadzie:
    >
    > http://tinyurl.com/3ammdv

    Z tym że obecnie też się da wziąć kredyt na cudzy dowód,
    urodzić "czyjeś" dziecko tak jak w tym artykule itd.

    A zeby zabezpieczyć się przed pernamentnym skradzeniem/skasowaniem
    tożsamości,
    musi istnieć papierowy ślad, który możesz w iluś kopiach zdeponować tu i
    tam
    (na modłę obecnych dokumentów)

    Przykład z życia - złożyłem w ZUSie aktualizację danych. Po roku i
    kolejnej zmianie
    dalej miałem dane pierwotne. Gdyby nie potwierdzenia złożenia papierów,
    byłbym parę stów w plecy.
    Tak samo z dowodami opłacenia składek.
    Tak więc nie sugeruję w żadnym wypadku wyłącznie elektronicznej ewidencji.

    Natomiast jestem otwarty na otwarcie mi oczu, jeśli czegoś nie dostrzegam.

    PS. Odnośnie wyborów, uważam że głosowanie elektroniczne/przez internet,
    to koniec nawet tej marnej obecnej pseudo-demokracji - to tak offtop,
    że nie jestem maniakiem elektronów :)

  • 23. Data: 2007-11-26 20:38:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samotnik wrote:

    > Ale chodzi o to, żeby był JEDEN numer dla celów podatkowych. Ani PESEL
    > (tylko osoby fizyczne), ani KRS (tylko osoby prawne), ani REGON (tylko
    > przedsiębiorcy i organizacje) tego warunku nie spełnia... Można było
    > ew. nadać REGON wszystkim.
    >
    > Natomiast w obecnym układzie najbardziej idiotyczny był REGON.
    > REGONuje się przecież tylko podmioty posiadające NIP (tak mi się
    > przynajmniej wydaje),

    Chyba ci się wydaje. Z tego co na grupie opowiadali to REGON może dostać
    wspólnota mieszkaniowa lub rada rodziców, a NIPu nie.

    p. m.

  • 24. Data: 2007-11-26 20:43:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.11.2007 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:

    > Chyba ci się wydaje. Z tego co na grupie opowiadali to REGON może dostać
    > wspólnota mieszkaniowa lub rada rodziców, a NIPu nie.

    To trzeba było radom rodziców pozwolić nadawać NIPy. O ile prostsze i
    tańsze. :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 25. Data: 2007-11-26 21:10:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samotnik wrote:

    [...]
    > To trzeba było radom rodziców pozwolić nadawać NIPy. O ile prostsze i
    > tańsze. :)

    No ale REGON nie jest wprowadzony po to żeby rady rodziców i wspólnoty
    mieszkaniowe mogły mieć jakiś numer z braku NIPu :), tylko jako "primary
    key" w bazie statystycznej.

    NIP jest potrzebny do bazy podatników, a RR i WM podatnikami nie są.

    p. m.

  • 26. Data: 2007-11-26 21:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2007, mvoicem wrote:

    > Chyba ci się wydaje. Z tego co na grupie opowiadali to REGON może dostać
    > wspólnota mieszkaniowa lub rada rodziców, a NIPu nie.

    Ja tylko wKF: wspólnota może dostać NIP. Niekiedy.
    :)
    Zajrzyj do ustawy, może być stroną umów, więc może osiągnąć przychód
    i mieć obrót, a wtedy staje się podatnikiem (nic to, że zwolnionym
    *zarówno* z VAT jak i CIT, ale pełną uproszczoną księgowość musi
    prowadzić).
    Niemniej RR jest wzorcowym przykładem :) a i całkiem sporo małych
    wspólnot które nikomu nic nie wynajmują też NIPu nie dostanie (!)
    (z powodu braku czynności opodatkowanych właśnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2007-11-26 21:52:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2007, Tristan wrote:

    > (autor mvoicem
    >
    > Tak, wiem, ONI będą o Tobie wiedzieli wszystko. Sęk w tym, że już wiedzą.
    > I dwa czy nawet 10 numerów nie zmieni tego faktu.

    Wiesz, tego że spora część społeczeństwa w imię "nowoczesności" wdraża
    dobrowolnie, ba, naciska na technologie opisane bodaj przez niejakiego
    Zajdla, to tej większości nie przetłumaczysz.
    I w tym miejscu masz rację.
    Mam oczywiście na myśli używanie kart kredytowych, wszędzie :P
    Zresztą z lenistwa kupiłem przed chwilą "internetowo" bilet PKP,
    więc tenże przewodnik ma zbędną mu wiedzę KTO, kiedy i dokąd jedzie :>
    Ciekawe też ile instytucji analizuje zakupy allegro... :D

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2007-11-27 08:07:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2007 21:38:58 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Chyba ci się wydaje. Z tego co na grupie opowiadali to REGON może dostać
    > wspólnota mieszkaniowa lub rada rodziców, a NIPu nie.

    Nie zmienia to idiotyczności REGONu. Co za problem, żeby taki twór otrzymał
    swój NIP? Najwyżej będzie miał tam adnotację "nie jest podatnikiem".
    W ostateczności można by było takim podmiotom przypisywać NIP z jakiegoś
    szczególnego zakresu...

    Założenie firmy powinno się ograniczać do wizyty w jednym urzędzie, który
    na poczekaniu przyznaje tejże firmie NIP - żadnych dodatkowych numerów,
    żadnych idiotycznych regonów. Amen.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 29. Data: 2007-11-27 09:00:15

    Dnia 27-11-2007 o 09:07:06 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Założenie firmy powinno się ograniczać do wizyty w jednym urzędzie, który
    > na poczekaniu przyznaje tejże firmie NIP - żadnych dodatkowych numerów,
    > żadnych idiotycznych regonów. Amen.

    Jeszcze inaczej - założenie firmy powinno być co najwyżej "założeniem"
    firmy,
    czyli zgłoszeniem się do samoopodtkowania - i tyle.