  • 1. Data: 2007-11-25 15:09:31
    Temat: US a wymagane dokumenty - spadek
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Witam wszystkich

    Krosuje tutaj posta którego wysłsem na grupe pl.soc.prawo bo podobno ta
    grupa jest bardziej w temacie...

    Chciałem złożyć zeznanie podatkowe od spadku sd-Z1, w ramach spadku
    nabyłem
    gospodarstwo rolne i gotówkę w banku, w zeznaniu wymieniłem wymagane tam
    dane -
    m.in numery Kw działek, nazwy banków - ale w US nie chcieli przyjąć mi
    zeznania
    i każą dołączyć:
    -aktualny wypis z rej gruntów, w przypadku zabudowanej działki
    dodatkowo aktualną dokumentację
    architektoniczną działki, ew plany domu,
    - zaświadczenia z banków o stanie kont na dzień śmierci spadkodawcy

    Wcześniej szukając informacji o sposobie rozliczania się ze spadku i
    składania zeznań nigdzie nie spotkałem się
    z takimi wymogami, tylko było o złożeniu druku i wyroku sądu. Te wszystkie
    dodatkowe informacje
    są ustawowo dostępne dla urzędu drogą "urzędową" .

    Powiedzcie czy ten obowiązek wynika z jakiś przepisów czy tylko widzimisie
    US, czy nie było kiedyś jakiegoś
    przepisu zobowiązującego urzędy do pozyskiwania wymaganych dkumentów drogą
    służbową.

    Wg mnie to droga służbowa jest bezpieczniejsza dla US, bo kwitek który sam
    mam donieść można dość łatwo sfałszować....

    Pozdrawiam
    zbyszek