  • 41. Data: 2012-04-16 13:14:48
    Temat: Re: Formularz ZAP-3 - praca za granica - data wsteczna
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    > art 22 pkt 2a) umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania pomiedzy polska
    > i wielką brytanią.
    >
    > a) Jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga
    > dochód, który zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji podlega
    > opodatkowaniu w Zjednoczonym Królestwie, Polska zwolni taki dochód z
    > opodatkowania, z zastrzeżeniem postanowień punktu b) niniejszego ustępu.
    >

    > dotyczy to wielkiej brytanii i dochdoów ze stosunku pracy.
    > Co do innych dochodów typu dywidenty juz takiego zapisu nie ma.

    czyli rozumiem, ze jesli w uk mialem tylko dochody z pracy a w pl zero
    dochodow i jestem rezydentem w pl, to pita nie skladam?

    a jednak :) tak jak mowilem to, co czytalem dotyczylo chyba czech albo
    slowacji, ale przypuszczam, ze w przypadku wielu innych panstw jest podobnie

  • 42. Data: 2012-04-16 15:29:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fct159 wrote:

    > czyli rozumiem, ze jesli w uk mialem tylko dochody z pracy a w pl zero
    > dochodow i jestem rezydentem w pl, to pita nie skladam?

    a bo ja wiem. skoro rzepa twierdzi....

    w razie awantury moznaby sie na ten przepis powoływać. Zwolniony to nie
    to samo co niepodlega, ale i zwolnionego na pit sie nie wykazuje.

    z drugiej strony zastanów się czy masz tam konto bankowe i dostałeś
    jakieś odsetki. Pewnie należałoby wykazać to jako dochód. Do sprawdzenia
    czy odsetki z innych krajów są opodatkowane w Polsce i jak.

    Wiesz podatek wyjdzie zero, ale paragraf, zeby cie uwalic już jest.

    > a jednak :) tak jak mowilem to, co czytalem dotyczylo chyba czech albo
    > slowacji, ale przypuszczam, ze w przypadku wielu innych panstw jest
    > podobnie

    mozliwe, ale do sprawdzenia. z automatu bym tak sie nie zakładał.