  • 1. Data: 2012-04-10 18:58:11
    Temat: Rozliczenie emerytury zagranicznej
    Od: WK <k...@g...pl>

    Mam takie pytanie- może ktoś jest zorientowany.
    Osoba dostająca emeryturę z zagranicy w PLN na konto w banku.
    Do 2010 r. PIT-11 był z Bydgoszczy z działu rozliczeń zagranicznych czy
    jakoś tak.
    Podobno za 2011 rok powinien Pita wystawić bank.
    Czy ktoś orientuje się co do podstaw prawnych takiej zmiany i druga
    kwestia -czy emeryt musi wystąpić do banku o wystawienie Pita czy też
    bank powinien wystawić go z urzędu. Również interesuje mnie podstawa prawna.
    Będę wdzięczny za naprowadzenie na trop
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-04-12 14:59:40
    Temat: Re: Rozliczenie emerytury zagranicznej
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "WK" wrote in message news:jm1or3$8ke$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > powinien wystawić go z urzędu. Również interesuje mnie podstawa prawna.

    PIT jest tylko za zysk z oprocentowania depozytów. To pewnie będą grosze -
    rachunki mają dzisiaj tak nędzne oprocentowanie, jak chyba nigdy w historii.
    Przysyłany automatycznie listem poleconym.

    Może warto poradzić się doradcy podatkowego, czy (i jak) deklarować
    otrzymywanie emerytury zagranicznej: w zależności od kraju, ona może być już
    opodatkowana za granicą i wtedy (też w zależności od kraju) mogą stosować
    się przepisy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    pzdr.
    k.

    --
    Pomoc dla mojej chorej córeczki - www.lianka.pl