  • 1. Data: 2004-06-04 15:02:15
    Temat: GP, VAT, budynki i zwolnienie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Też czegoś nie rozumiem:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1218
    &dok=1218.27.3.1.5.5.0.1.htm

    Stwierdzenie: "w sytuacji gdy...nie przysługiwało prawo do odliczenia
    ...to darowizna takiego budynku obecnie nie podlega opodatkowaniu VAT".
    Hm... nie że "jest zwolniona", tylko NIE PODLEGA.
    Autor to chciał zapisać, bo dalej pisze: "Nie trzeba zatem wystawiać
    faktury ani wykazywać obrotu z tego tytułu."

    Na pewno ?
    Ja czytam, czytam... i nie widzę.

    Art. 43. stanowi wyraźnie że jeśli "nie przysługiwało dokonującemu ich
    dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego" (co jak na mój gust WYRAŹNIE obejmuje zarówno zwolnione
    jak i niepodlegające !) to sprzedaż jest ZWOLNIONA.
    Może ktoś skomentować ?
    Albo popełniam jakiś błąd logiczny, albo nie umiem czytać. Albo
    czytać nie umie doradzca podatkowy piszący dla GP.
    Albo... jeszcze co innego... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-06-04 15:44:05
    Temat: Re: GP, VAT, budynki i zwolnienie.
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Też czegoś nie rozumiem:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1218
    &dok=1218.27.3.1.5.5.0.1.htm
    Nie przejmuj się: nie myli się ten, który nic nie robi.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2004-06-04 21:03:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2004, pisarz wrote:
    [...]
    >+ Nie przejmuj się: nie myli się ten, który nic nie robi.

    Ależ się nie przejmuję :) tylko usiłuję dojść *gdzie*
    jest błąd. Jak w GP to też nie problem ;), ale nie mogę
    wykluczyć że *coś* przeoczyłem, dlatego pytam o opinie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)