  • 1. Data: 2004-06-04 15:01:11
    Temat: vat-wyjasnienia art.29 art90
    Od: pakk<p...@w...pl>

    Art.29 ust.vat mówi .że podstawą opodatkowania jest także
    dotacja,subwencja i inna dopłata o podobym charakterze związana z
    dostawą lub świadzczeniem usług mam watpliwości czy jest nią
    też "Premia pieniężna za kontartację trzody "naliczana po zakończenu
    m-ca jako nagroda za ilość i jakość trzody.?
    Czy dopłaty bezpośrednie do gruntów rolnych będą opodatkowane.?

    Art.90 dot.częśćiowego odliczania vat oraz korekty ust.7 mówi , że do
    obrotu przy wyliczeniu wskażnika wlicza sie kwotę otrzymanych
    subwencji /dotacji / i innych niż w art.29 czy za rok 2003 należałoby
    wliczyć otrzymane bony paliwowe dla rolników/z budżetu/a takze
    otrzymane dopłaty do skupu zboż płacone rolnikowi oraz "premie
    pieniężną za kontraktacje trzody"?

    Mam również wątpliwości jak postąpić w przypadku ,gdy cała sprzedaż
    jest opodatkowna tylko występują sporadyczne sprzedaże środków
    trwałych -jako towary używane przy zakupie których nie było prawa
    odliczyć vat i nie był odliczany jako służący wtedy sprzedaży zwolnionej.
    Czy w tej sytuacji należy obliczać proporcję i jak?

    -> http://usenet.pomocprawna.info