  • 1. Data: 2003-04-14 20:59:23
    Temat: Gdzie w bilansie pobrania właściciela?
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    Kochani, pomóżcie.
    Osoba fizyczna, pełna księgowość. Jak księgować pobrania właściciela - ja
    mam konto 250, tam księguję wszelkie rozrachunki z właścicielem w ciągu
    roku. A jak to umieścić w bilansie?
    Jeśli zostawię na koncie 250 to po kilku latach urośnie ogromna kwota i
    rozrachunki są nieprawdziwe bo właściciel tych pieniędzy nie odda
    przecież.To był pierwszy rok na pełnej księgowości po przejściu z KPiR.
    Przepraszam za może głupie pytanie ale stanowczo wolę księgowość osób
    prawnych, stanowczo mniejsze problemy.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek

  • 2. Data: 2003-04-15 08:22:05
    Temat: Re: Gdzie w bilansie pobrania właściciela?
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 14-04-2003 22:59, Użytkownik żuczek napisał:
> [...]
    > przecież.To był pierwszy rok na pełnej księgowości po przejściu z KPiR.
    > Przepraszam za może głupie pytanie ale stanowczo wolę księgowość osób

    Pewnie masz też jakieś konto 800 - kapitał własny (właściciela).
    Z nim rozliczasz na koniec roku saldo rozrachunków z właścicielem.

  • 3. Data: 2003-04-15 14:29:59
    Od: "Kasia Priebe" <k...@a...com.pl>

    Moim zdaniem na konto 250 wyksięgujesz zysk właściciela oczywiście jeśli
    taki wystapił i tym sposobem saldo konta się zmieni.
    Kasia

  • 4. Data: 2003-04-16 20:55:56
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    Dziękuję za pomoc, biorę się za analizę tego wszystkiego.
    A jeszcze jedno pytanko: czy można zostawić rozrachunki z właścicielem bez
    przeksięgowania na k-to 800? Pobrał więcej niż wynosi dochód, ale też
    systematycznie zasila firmę gdy jest taka potrzeba, co zdarza się dość
    często.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek

  • 5. Data: 2003-04-17 14:05:38
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 16-04-2003 22:55, Użytkownik żuczek napisał:
> [...]
    > przeksięgowania na k-to 800? Pobrał więcej niż wynosi dochód, ale też
    > systematycznie zasila firmę gdy jest taka potrzeba, co zdarza się dość
    W bilansie to oba konta: rozrachunki z właścicielem(250) oraz kapitał
    właściciela(800) jest wykazywane jako jedna pozycja - kapitał własny.
    Niby nie ma obowiązku przeksięgowania, ale dziwne wydaje mi się
    wykazywanie w bilansie, że właściciel jest sam sobie coś winien.
    W informacji dodatkowej (czy jat to się teraz nazywa) można opisać
    zmiany w kapitale własnym. - Tak robię dla siebie.
    WitoldG.

  • 6. Data: 2003-04-17 15:22:45
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

> [...]
    > W informacji dodatkowej (czy jat to się teraz nazywa) można opisać
    > zmiany w kapitale własnym. - Tak robię dla siebie.

    No właśnie, to logiczne.
    Tak sobie mam wątpliwości bo pytałam księgową która pracuje w podobnej
    firmie od lat i okazało się że u niej to wygląda następująco:
    wynik finansowy przeksięgowuje na 800 a rozrachunki z właścicielem ma
    nierozliczone przez cały czas. Na dodatek to ma dwa konta na rozrachunki z
    właścicielem, oba są nierozliczone i ich salda cały czas narastają a trzecie
    konto na rozrachunki bieżące (powinno się zerować ale to też różnie bywa
    ponoć). Dlaczego tak przyjęła, nie wiem. Mówi że to zaszłości sprzed kilku
    lat.
    Dzięki za pomoc, dobrze jest pogadać z innymi gdy są niejasności.

    Pozdrawiam
    biedny_żuczek