  • 21. Data: 2007-10-10 15:14:08
    Temat: Re: Giblartar - w Unii Europejskiej czy nie?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 17:04:45 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Ale to nie ta grupa, pl.soc.wróżki będzie lepsza :)
    >
    > Jeśli pytasz się o stan faktyczny, to też nie ta grupa, tylko traktat
    > ustanawiający wspólnotę + traktaty go zmieniające.

    Zresztą, pogrzebałem w necie i znalazłem taką stronkę,
    http://www.gibraltar.gov.gi/
    tam masz chyba wszytsko co trzeba...

  • 22. Data: 2007-10-10 17:41:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Moj problem mozna zawrzec w krotki pytaniu.
    >
    > Jakie jest stanowisko ministerstwa finansow dot. Giblartaru. Czy to jest
    > Panstwo unijne czy nie.

    Powtarzam - Gibraltar nie jest państwem.
    Więc pytanie jest bez sensu.

  • 23. Data: 2007-10-10 21:17:53
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Giblartar nie jest samodzielnym państwem, nie ma go na wykazie państw
    europejskich,
    jest zatem częścią W.Brytanii

  • 24. Data: 2007-10-12 16:50:44
    Od: "Renegade" <r...@v...pl>

    > Niby jest niby nie jest.... Radca podatkowy sam miał z tym problem, są
    > dwuznaczne artykuły, informacje, opinie.....
    >
    > Chodzi o rozliczenie faktury z firmą która ma siedzibę na Giblartarze (nie
    > ma euro nipu od razu mówię). Co i jak stanowi polskie prawo? Jak nakazuje
    > traktować Giblartar.... Jest to bardzo istotna kwestia ponieważ chodzi o
    > tysiące euro... i o płacenie lub nie VAT.

    (...)

    Gibraltar traktuje się jako wyłączony z terytorium Wspólnoty, co wynika z
    prawa pierwotnewgo UE.
    W polskiej ustawie o VAT na dzień dzisiejszy się o tym nie wspomina.
    Stosowna zmiana wejdzie w życie 1 stycznia 2008 r.
    Czyli na dzień dzisiejszy możesz robić jak ci się żywnie podoba: albo
    traktować Gibraltar jako wyłączony z terytorium UE, kierując się
    pierwszeństwem prawa wspólnotowego albo uznać że Gibraltar jest na
    terytorium wspólnoty w oparciu o polską ustawę o VAT.

  • 25. Data: 2007-10-12 17:04:12
    Od: "Renegade" <r...@v...pl>

    Użytkownik "Renegade" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pierwszeństwem prawa wspólnotowego albo uznać że Gibraltar jest na
    > terytorium wspólnoty w oparciu o polską ustawę o VAT.

    Żeby uniknąć wątpliwości, chodzi oczywiście o status terytorialny
    Gibraltaru dla potrzeb podatków obrotowych.

  • 26. Data: 2007-10-12 21:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, ajt wrote:

    > Europnip akurat nie ma nic do tego. Jak jest poza Unią, od płaci vat (albo
    > i nie) stosownie do przepisów w jego kraju.

    Właśnie jestem ciekaw, czy jest jakiś kraj, w ktorym płaci się VAT od
    eksportu :)
    Przyznam że wątpię.
    Jak chcialeś napisać, że OPODATKOWUJE VATem, to ja się zgadzam, a to że
    stawka wynosi 0% to już szczegół :) (powodujący za to, że PŁACIĆ nie ma
    go jak!)

    pzdr, Gotfryd