  • 1. Data: 2002-03-17 10:11:28
    Temat: Granica i wwóz sprzętu elektronicznego
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    Załóżmy taką sytuacje;
    Na granicy wwoże w samochodzie w bagażniku 5telefonów, albo np. palmtopów o
    wartości każdy żędu 100-200 euro, czyli daje to około 500-1000 euro.
    Jakie będą w tym przypadku opłaty; vat, cło, podatek graniczny?
    W którym momencie mam to zgłosić? Jeśli niezgłosze i zobaczą to to co wtedy
    przepadek, czy cło vat i jade dalej?
    Jeśli jest faktura to ok, a jak niemam faktury, powinienem mieć chociaż
    spisaną na to jakąś umowe w Niemczech? Jakie dane Niemca być powinny?

    Pozdrawiam Bartek

  • 2. Data: 2002-03-21 14:37:28
    Temat: Re: Granica i wwóz sprzętu elektronicznego
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rolnik" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartości każdy żędu 100-200 euro, czyli daje to około 500-1000 euro.
    > Jakie będą w tym przypadku opłaty; vat, cło, podatek graniczny?

    clo jesli sa wytworzone poza UE, Vat zawsze

    > W którym momencie mam to zgłosić?

    prze tym jak znajda to celnicy.......

    > Jeśli niezgłosze i zobaczą to to co wtedy
    > przepadek, czy cło vat i jade dalej?

    jesli zapytaja : co pan ma do oclenia?, albo co pan przewozi? , a ty powiez
    , ze nic
    a oni jednak cos znajda to sorry batory, przepadek i zakladaja ci sprawe

    > Jeśli jest faktura to ok, a jak niemam faktury, powinienem mieć chociaż
    > spisaną na to jakąś umowe w Niemczech?

    dokladnie tak......

    >Jakie dane Niemca być powinny?

    prawdziwe :))