  • 21. Data: 2017-06-19 21:15:27
    Temat: Re: JPK - jaki program do faktur?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-06-19, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A po co?

    Bo programista który musi robić mniej obejść i ma efektywniejsze narzędzia
    (i język) potrafi zrobić więcej w tym samym czasie. Albo kod tworzony jest
    czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze.

    Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2017-06-20 15:59:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze.
    >
    > Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

    Ale jakie obejścia w tym przypadku?
    Prosta transmisja pliku. Nic więcej.

    Po co ruszać coś, co działa?

    Zresztą żadnych obejść nie trzeba - tylko jedna deklaracja w projekcie.
    Tylko to i nic więcej.
    A może problem w tym, że trzeba o tym wiedzieć?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2017-06-20 16:15:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-20 o 15:59, Adam pisze:

> [...]
    > Tylko to i nic więcej.
    > A może problem w tym, że trzeba o tym wiedzieć?

    A może Microsoft azure wymaga nowszej wersji, bo kończy się support na
    starą?
    Albo jakiś inny komponent?

    --
    Pete

  • 24. Data: 2017-06-20 16:17:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-06-20, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Tylko to i nic więcej.
    > A może problem w tym, że trzeba o tym wiedzieć?

    Prędzej jestem skłonny uwierzyć, że Twoja wiedza w zakresie tego co jest
    potrzebne i optymalne jest niewystarczająca. Jak zresztą 99,99% przypadków
    ludzi mówiących "przecież to tylko...".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2017-06-20 16:23:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Jun 2017 20:24:39 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > W sąsiedniej korporacji zmienili własnie bibliteki na "najnowsze".
    > Zapytałem czemu. Bo tak się przecież robi, padła odpowiedź.

    Nie wierzę, że tak odpowiedziała osoba za to odpowiedzialna. Albo
    wymyśliłes sobie tą odpowiedź albo zapytales nieodpowiednia osobę.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-06-20 21:46:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2017 9:12 PM, Borys Pogoreło wrote:
    > Nie siedzę w .NET, ale wiem, że choćby asynchroniczna komunikacja sieciowa
    > jest dużo prostsza w 4.5.

    Znaczy chcesz powiedzieć że w pierdołowatej aplikacji do faktur jest to
    na tyle istotne żeby wymusić zmianę OSa lub instalację u klienta?

    > Zapewne jest dużo więcej takich ułatwień, na
    > które dotychczas można było sobie tylko popatrzeć przez szybkę. W webdev
    > jest ten sam problem z przeglądarkami.

    Fajnie, ale czy aby na pewno celem biznesowym jest ulatwianie zycia
    programistom? A może userom?

    > Połowa ich klientów siedziała jeszcze na XP?

    Nie wiem, nie mam odstępu do takich danych ale nie wykluczam. Jesli
    twoim klientem jest lekarz albo prawnik to dla nich jest *oczywistym*
    kosztem zmiana systemu. Bo musza wezwać "informatyka" ktory im to
    zainstaluje i raczej nie zrobi tego za friko.

  • 27. Data: 2017-06-20 21:50:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2017 9:15 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > Bo programista który musi robić mniej obejść i ma efektywniejsze narzędzia
    > (i język) potrafi zrobić więcej w tym samym czasie.

    To jest ogolnie bzdura do kwadratu. Programista który dostanie
    "łatwiejszą" biblitekę nie bedzie na tyle głupi żeby zrobić to samo w
    krotszym czasie. Zrobi to leniwiej lub zostanie wymieniony na tańszego i
    głupszego. Gdzieś czytałem na to wypociny naukowe które tą tezę
    udowodniły statystycznie.

    > Albo kod tworzony jest
    > czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze.

    Jasne. Tylko że do tego trzeba mieć pojecie o projektowaniu. Jak ktos
    pisze nastepną aplikacje opartą o byle jak posklejany tasmą klejąca SQL
    i jakieś piedołowate widoczki to ide o zakład że wynikowy kod bedzie tak
    samo gówniany bez wzgledu na użyta technologię.

    > Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

    Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza. Róznica między C# x oraz
    C# x+1 jest znikoma i pomijalna. Na pewno nie powinna generować kosztów
    u userów.

  • 28. Data: 2017-06-20 21:54:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/20/2017 4:23 PM, Marek wrote:
    > Nie wierzę, że tak odpowiedziała osoba za to odpowiedzialna.

    A gdzie wyczytałeś że decyzje w korpo podejmuja ludzie odpowiedzialni za
    cokolwiek?

    > Albo
    > wymyśliłes sobie tą odpowiedź albo zapytales nieodpowiednia osobę.

    Zapytalem programistę. Gdybym zapytał misia decyzyjnego odpowiedź była
    by zapewne bełkotem marketoidalnym z gatunku machania rekami i
    prezentacji w PP o tym czy gimbusy wolą win10 czy może win7.

    Problem nie w tym jak to uzasadnili, tylko jaki efekt biznesowy ten
    debilizm spowodował. Ano taki że klienci nie chcieli ruszać komputerów
    idących w setki w jednym miejscu i postawili ultimatum że albo działa po
    staremu albo konkurencja zarobi.

    To niestety nie działa kiedy software dostarczają instytucje rządowe.

  • 29. Data: 2017-06-20 22:07:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 21:46:36 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Znaczy chcesz powiedzieć że w pierdołowatej aplikacji do faktur jest to
    > na tyle istotne żeby wymusić zmianę OSa lub instalację u klienta?

    Nie, chcę powiedzieć dokładnie to, co napisałem. Że to tylko jeden przykład
    ułatwienia życia programiście w nowszej wersji .NET.

    > Fajnie, ale czy aby na pewno celem biznesowym jest ulatwianie zycia
    > programistom? A może userom?

    To i to. Wydajny programista to też zysk.

> [...]
    > kosztem zmiana systemu. Bo musza wezwać "informatyka" ktory im to
    > zainstaluje i raczej nie zrobi tego za friko.

    No dramat. Odbiją sobie na dwóch następnych klientach. Ale raczej nie
    spodziewałbym się po nich posiadania rzęchów, na których działa tylko XP.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2017-06-20 22:10:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 21:50:33 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > i jakieś piedołowate widoczki to ide o zakład że wynikowy kod bedzie tak
    > samo gówniany bez wzgledu na użyta technologię.

    Czemu z góry zakładasz, że ci programiści to banda gamoni?

    > Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza. Róznica między C# x oraz
    > C# x+1 jest znikoma i pomijalna. Na pewno nie powinna generować kosztów
    > u userów.

    Generuje koszty tylko u informatycznych archeologów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl