  • 31. Data: 2007-02-13 14:36:55
    Temat: Re: Ja rozumiem, ?e ?ycie nie jest proste ale ...
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tnfx4qwz5o25xk@unk.mshome.net...
    > Nigdzie nie ma zdefiniowanego pojęcia "faktycznie zastosowany kurs
    > waluty",

    a wystarczyłoby to jedno zdanie więcej
    i byc może mielibysmy teraz spokój w tej kwestii przynajmniej
    ech :)

    > natomiast faktycznie nie można założyć że "faktycznie zastosowany kurs
    > waluty" tyczy się
    > tylko banku, bo nigdzie nie zostało to zastrzeżone w ten sposób.

    ale tez nigdzie nie zostało powiedziane, że gdy waluta wpłynie na konto
    walutowe, to masz stosowac kurs kupna tego banku

    > Ogólnie rzecz biorąc poddaję się - i czekam na wiążącą.

    :)

    > Tak przy okazji, czy w Art. 24c, ust. 1 różnica między dodatnimi a
    > ujemnymi różnicami dotyczy:
    > a) jednego dnia
    > b) jedej operacji
    > c) jednego okresu rozliczeniowego
    > d) pomidor
    > ?

    obstawiam b
    ale nie pytaj mnie dlaczego :)
    generalnie gdy pomyslę, ile osób i ile róznych izb, stowarzyszeń, rad i im
    podobnych miało wgląd do projektu zmian w tych ustawach i prawo do
    wypowiedzenia się na ich temat, to zastanowiam sie jak to możliwe, że nikt
    nie zwrócił uwagi jakim problemem stanie się od tego roku rozliczanie
    operacji w obcych walutach
    pomrocznośc jakaś czy co ??
    teraz za to hałas w prasie
    i oczywiście mnóstwo ofert szkoleń :)
    szkoda słów

    pozdrawiam, cała zagrzebana w RK :)

  • 32. Data: 2007-02-13 15:16:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-02-2007 o 15:36:55 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > pozdrawiam, ca?a zagrzebana w RK :)

    Hehe :)

    Tak sobie myślę żeby się tym nieprzejmowac bardziej niż trzeba,
    ja przykładowo obracam zwykle otrzymaną gotówką(tzn wymieniam na złotówki)
    w obrębie jednego
    miesiąca, a kwartału to już na pewno, więc krok pośredni w postaci
    wyliczenia RK z przelewu,
    nawet jeśli błędny, nie zmieni podatku.
    Do tego myślę sobie teraz, że bezpieczniej mimo wszytsko stosować średni
    kurs NBP,
    gdyż wtedy przychód z RK będzie wyższy(albo koszty mniejsze), więc nawet
    jeśli to będzie
    nieprawidłowe postępowanie to nie ma się czego czepić.

    ni również pozdrawiam :)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne