  • 1. Data: 2004-10-07 06:15:01
    Temat: Jak i ile zaplacic ZUS ??
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam!

    Pod koniec zeszlego miesiaca zalozylem dzialalnosc DG.
    Jestem w trakcie zakladania konta firmowego.
    Do 10 tego miesiaca musze zaplacic pierwsze oplaty do ZUS, ale nie mam
    jeszcze konta i chyba nie zdaza mi go zalozyc :-(
    Jak moge zaplacic ZUSowi moje zdrowotne ??

    Poza tym jeszcze jedna sprawa.
    Place tylko zdrowotne.
    Czy zdrowotne placi sie zawsze cale (tak mnie doszly sluchy) czy dzieli sie
    przez ilosc dni i placi tylko za tyle za ile prowadzilem dzialalnosc ??

    WIELKIE dzieki za odpowiedzi :-)

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2004-10-07 08:13:52
    Temat: Re: Jak i ile zaplacic ZUS ??
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Użytkownik Wojtas napisał:
> [...]
    > jeszcze konta i chyba nie zdaza mi go zalozyc :-(
    > Jak moge zaplacic ZUSowi moje zdrowotne ??

    Bez konta nie zapłacisz ZUS.
    Zdrowotne jest niepodzielne i zawsze płąci sie całe choc by to było za 1
    dzien .
    Jak nie zdązysz do 10 go to nic sie nie stanie ,zapłącisz potem jak
    założa ci konto. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-10-07 08:18:52
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > Bez konta nie zapłacisz ZUS.

    A to ciekawe, a nie mozna zaplacic np. na poczcie ??

    > Jak nie zdązysz do 10 go to nic sie nie stanie ,zapłącisz potem jak
    > założa ci konto. Pozdrawiam

    A odsetki ??
    Nie bedzie jakiejs kary czy cos ??

    pozdro, Wojtas

  • 4. Data: 2004-10-07 08:39:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik janusz napisał:

> [...]

    A tak a propos - co to za bank w ktorym zakladanie konta trwa tak długo?
    Ja w Multibanku założyłam w 15 minut ;-) Od ręki dostałam też pierwszy
    zestaw haseł. Po wyjściu z banku miała juz w pełni funkcjonujące konto.
    W jakim to banku zakładanie konta tyle trwa??

    A w ogole to osobisty ZUS (tylko za przedsiębiorcę) można zapłacic z
    każdego (w każdym razie nie słyszałam o takim z którego nie można) konta
    osobistego. No chyba że się takowego tez nie posiada, a to wtedy mały
    problem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-10-07 08:51:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Wojtas wrote:

> [...]
    >+ jeszcze konta i chyba nie zdaza mi go zalozyc :-(
    >+ Jak moge zaplacic ZUSowi moje zdrowotne ??

    A masz konto osobiste ?
    Ze sporej części kont osobistych *da się* zapłacić ZUS !
    A ponieważ ZUS "za siebie" (nie za pracowników !) jest twoim
    "osobistym" zobowiązanem - możesz płacić "z osobistego".
    Nadto... chyba giro-składka ciągle działa ? Poczta mianowicie
    prowadzi(ła) taką usługę. Tylko trzeba płacić dzień wcześniej,
    bo przelewają dopiero następnego dnia.

    >+ Czy zdrowotne placi sie zawsze cale (tak mnie doszly sluchy)

    Całe. Jakiś dobry magiel masz ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-07 08:59:42
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

> [...]
    > zestaw haseł. Po wyjściu z banku miała juz w pełni funkcjonujące konto.
    > W jakim to banku zakładanie konta tyle trwa??

    To mBank, ale po czesci to moja wina z tym kontem, bo troszke zwlekalem z
    odeslaniem im kopertki...
    No ale tak czy siak trwa to chyba z tydzien czy poltora.

> [...]
    > każdego (w każdym razie nie słyszałam o takim z którego nie można) konta
    > osobistego. No chyba że się takowego tez nie posiada, a to wtedy mały

    OK, tak chyba zrobie.
    W Inteligo gdzies widzialem taka opcje...

    Pozdro, Wojtas

  • 7. Data: 2004-10-14 06:42:53
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    Składke płaci sie całą - jest niestety niepodzielna :(

    Płac z osobistego.

    Żeby zapłacic na poczcie trzeba miec konto w banku pocztowym.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 8. Data: 2004-10-18 07:25:03
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > Płac z osobistego.
    >
    > Żeby zapłacic na poczcie trzeba miec konto w banku pocztowym.

    Dzieki
    Tak wlasnie zrobilem :-)

    Pozdro, Wojtas