  • 1. Data: 2005-05-19 11:59:50
    Temat: Jak księgować?
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Wprowadzając fakturę za telefon (faktura z kwietnia, termin płatności maj)
    do Małej Księgowości z Rzeczpospolitej pojawił się komunikat m. in. z
    informacją, że VAT rozlicza się w miesiącu OTRZYMANIA faktury.

    A ja mam fakturę za naprawę samochodu, którą otrzymałam pocztą ok. 10.04. a
    data wystawienia jest 25.03. Czy:
    1. normalnie ją księguję w marcu?
    2. KPiR w marcu, VAT w kwietniu (bo wtedy ją otrzymałam)?

    I drugie pytanie:
    Czy data płatności widniejąca na fakturze na inny miesiąc niż data
    wystawienia tej faktury ma wpływ na księgowanie tylko w wypadku faktur za
    usługi teleinformatyczne czy też są jeszcze inne typy faktur, w których VAT
    rozliczamy w miesiacu terminu zapłaty?

    Z góry dziękuję i dodam, że prowadzę DG, VAT, KPiR, memoriał
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2005-05-20 18:30:32
    Temat: Re: Jak księgować?
    Od: "M B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > informacją, że VAT rozlicza się w miesiącu OTRZYMANIA faktury.
    >
    > A ja mam fakturę za naprawę samochodu, którą otrzymałam pocztą ok. 10.04.
    - NIE
    > 2. KPiR w marcu, VAT w kwietniu (bo wtedy ją otrzymałam)?
    - TAK

> [...]
    > wystawienia tej faktury ma wpływ na księgowanie tylko w wypadku faktur za
    > usługi teleinformatyczne czy też są jeszcze inne typy faktur, w których

    - usługi telekomunikacyjne,
    - woda,
    - odprowadzanie ścieków i nieczystości,
    - wywóz śmieci,