  • 1. Data: 2005-05-19 11:21:44
    Temat: Wynajem mieszkania w koszty DG
    Od: "Tomek" <t...@h...com>

    Witam!

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (KPiR, VAT), świadczę usługi
    dla klienta poza siedzibą firmy, w innym mieście, czy w związku z tym mogę
    zaliczyć w koszty działalności opłaty za mieszkanie, które wpłacam
    właścicielowi mieszkania?

    Czy wystarczy przy tym sama umowa najmu z określeniem wysokości miesięcznego
    czynszu i pokwitowania wpłat, które wystawia właściciel? Czy też musi
    wystawić mi rachunek?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-05-19 15:39:29
    Temat: Re: Wynajem mieszkania w koszty DG
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > zaliczyć w koszty działalności opłaty za mieszkanie, które wpłacam
    > właścicielowi mieszkania?
    lokal musi byc zwiazany z przychodami (dzialalnosc gospodarcza). Nie mozesz
    tam spac aby to bylo kosztem.

    wystarczy

    JR

  • 3. Data: 2005-05-20 09:30:44
    Od: "Tomek" <t...@h...com>

    Jak to nie mogę tam spać? Ja formalnie jestem w delegacji służbowej,
    rozliczam bilety, diety itp. Utrzymanie tego mieszkania jest mi potrzebne do
    uzyskania przychodu. Jest więc związek przychód - koszty. Mógłbym mieszkać w
    hotelu, ale wynajecie mieszkania bardziej mi się opłaca. To jak? Mogę tam
    spać czy nie?

    Tomek