  • 1. Data: 2005-05-19 12:43:40
    Temat: Zapłata za fakturę z ROR
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Mam pytanie: czy mogę fakturę za firmowy telefon zapłacić z mojego
    osobistego ROR? Rachunek firmowy mam oczywiście, ale bez bankowości
    interetowej. Drobne płatności jest mi wygodniej zapłacić siadając wieczorem
    przy komputerze z RORu. Czy to jest jakaś różnica, jeżeli działalność mam
    jednoosobową?
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-19 14:18:47
    Temat: Re: Zapłata za fakturę z ROR
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > interetowej. Drobne płatności jest mi wygodniej zapłacić siadając
    > wieczorem przy komputerze z RORu. Czy to jest jakaś różnica, jeżeli
    > działalność mam jednoosobową?

    mozesz, ale bank sie moze przyczepic, ze wykorzystujesz ror do celow
    dzialalnosci gospodarczej ...

    JR

  • 3. Data: 2005-05-19 14:29:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interetowej. Drobne płatności jest mi wygodniej zapłacić siadając
    > wieczorem przy komputerze z RORu. Czy to jest jakaś różnica, jeżeli

    Nie ma zadnej roznicy.

    marekz

  • 4. Data: 2005-05-19 14:34:36
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Nie ma zadnej roznicy.

    Z malym wyjatkiem, ze przychody na rachunku bankowym uzywanym do
    działalności gospodarczej sa przychodami z DG. Rachunek ROR jest juz
    opodatkowany i trzeba go jeszcze raz opodatkowac.

    Adam

  • 5. Data: 2005-05-19 15:23:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z malym wyjatkiem, ze przychody na rachunku bankowym uzywanym do
    > działalności gospodarczej sa przychodami z DG. Rachunek ROR jest juz
    > opodatkowany i trzeba go jeszcze raz opodatkowac.

    Alez chyba w tym przypadku nic podobnego. Zaplata jednego albo
    osiemdziesieciu rachunkow zwiazanych z dg z rachunku osobistego, nie
    powoduje ze odsetki dopisane do tegoz rachunku osobistego nalezy
    uwzglednic jako przychod zwiazany z dg.

    marekz

  • 6. Data: 2005-05-19 19:34:57
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > działalności gospodarczej sa przychodami z DG. Rachunek ROR jest juz
    > opodatkowany i trzeba go jeszcze raz opodatkowac.

    chyba odsetki a nie rachunek? tzn co chcesz jeszcze raz opodatkowac?

  • 7. Data: 2005-05-20 05:52:30
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > działalności gospodarczej sa przychodami z DG. Rachunek ROR jest juz
    > opodatkowany i trzeba go jeszcze raz opodatkowac.

    A jaki to przychód jak z ROR-u placi faktury?
    A nawet jak uzupełni rachunek firmowy przelewem z ROR-u - too jaki to
    przychód?
    Przychód wynika z ewidencji a nie ze stanu rachunku bankowego.

  • 8. Data: 2005-05-20 23:21:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2005, Jano wrote:

> [...]
    >+ > opodatkowany i trzeba go jeszcze raz opodatkowac.
    >+
    >+ A jaki to przychód jak z ROR-u placi faktury?

    Nie jest opodatkowany (tylko) "przychód w ramach DG z konta
    bankowego" (czyli coś co mogłoby "naturalnie" obejmować przypadki
    kiedy to celem DG jest obrót gotówką czy osiąganie przychodu
    z lokat...) ale:
    ++++
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    5) odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych
    w związku z wykonywaną działalnością,
    ^^^^^^^^^
    ---

    "w związku"....

    >+ A nawet jak uzupełni rachunek firmowy przelewem z ROR-u - too jaki to
    >+ przychód?

    ..przecież nikt nie mówił o przychodzie :) - *odsetek* nie
    licząc, które to odsetki właśnie *są* przychodem. Mimo iż
    nie stanowią "celu" DG.
    Problemem jest uniknięcie zarzutu "utrzymywania konta w związku
    z DG". Jak się przelewa ze swojego konta (osobistego) na swoje
    kont (firmowe) i z powrotem :) to taki "związek" trudno
    wykazać - bo to jest naturalny proces inwestowania środków
    osobistych i konsumpcji :) dochodu.
    Ale płacenie *gospodarczych* nalezności z konta osobistego
    to już IMO nie tak oczywista sprawa. A raczej... wręcz
    przeciwnie ;)

    >+ Przychód wynika z ewidencji a nie ze stanu rachunku bankowego.

    Ale opodatkowaniu nie podlega tu "przychód" (w domyśle: z DG)
    a odsetki od konta "utrzymywanego w związku"...
    Przychód (z odsetek) powstaje "tak sam z siebie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-20 23:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 May 2005, MarekZ wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > + ze odsetki dopisane do tegoz rachunku osobistego nalezy uwzglednic jako

    A jak się to ma do cytatu z ustawy ? (w poście obok).

    Przecież tam jest wyraźnie: jeśli konto jest utrzymywane *w związku*
    z DG to odsetki są przychodem z DG.
    Pytaniem jest - po czym poznać "związek konta z DG" jak nie po
    tym iż dokonuje się na tym koncie transacji... związanych z DG (to
    ty użyłeś tego określenia :)) ??

    Podobny przepis (do 2003 roku) był w odniesieniu do ST: zapis
    w stylu "wartość sprzedaży ST używanego do DG jest przychodem
    z DG". I sądy równo uznały iż owszem, fakt że podatnik nie ujął
    samochodu (albo jakiegoś innego ST) w ewidencji, nic nie
    amortyzował i nic nie odliczał - nic nie znaczy. Skoro ustawa
    stanowi że wystarczy "używanie w DG" to wystarczy - i łup
    podatkiem "z tytuły uzywania dla celów DG".
    Tylko dlatego iż dało się udowodnić iż podatnik owym samochodem
    jeździł (czy innego ST stosownie uzywał) "do celów DG".
    Przyznam iż nie widać powodu dla którego z odsetkami miałoby
    być inaczej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-21 12:08:44
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > Pytaniem jest - po czym poznać "związek konta z DG" jak nie po
    > tym iż dokonuje się na tym koncie transacji... związanych z DG (to

    Nie wiem, nie wiem ... :) A co jak bedzie 80 przelewow zwiazanych z
    dg, a 280 nie zwiazanych. Co - proporcja ? :) Poza tym sprawa
    podstawowa, kto i w jaki sposob i przy jakiej okazji sprawdzi skad
    takie ptrzelewy wychodzily. Malo realne mi sie wydaje, aby ktos tak z
    wlasnej inicjatywy badal ta kwestie, moze ewentualnie jak ktos sie
    kasowo ksieguje... hmm. Poza tym, hmmm, czy ewentualne oplaty za te
    przelewy wtedy staly by sie kup ?

> [...]
    > stanowi że wystarczy "używanie w DG" to wystarczy - i łup
    > podatkiem "z tytuły uzywania dla celów DG".

    No wiesz, sądy w Polsce to sa nieobliczalne. Powinny byc zaklady
    bukmacherskie na wyroki. Ale to nie znaczy, ze nalezy sie dawac
    oglupic, jesli cos jest dramatycznie sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem.
    A tamtym podatnikom wspolczuje. Jednakze jakos tak mysle, ze po
    zetknieciu sie z takim absurdem, juz to sobie jakos "odbili". I tak
    oto sie tworzy w Polsce "praworzadnosc" i "szacunek dla prawa".

    > Tylko dlatego iż dało się udowodnić iż podatnik owym samochodem
    > jeździł (czy innego ST stosownie uzywał) "do celów DG".
    > Przyznam iż nie widać powodu dla którego z odsetkami miałoby
    > być inaczej...

    Moze i nie widac, cholera, zaczynam sie obawiac, ze mi mydelniczke
    zalicza do srodkow trwalych i kaza opodatkowac w remanencie koncowym.
    :-) Lezala bowiem ponad rok w siedzibie firmy i co gorzej byla uzywana
    w czasie czynnosci zwiazanych z dg, co zapewne liczni swiadkowie beda
    w stanie potwierdzic w sadzie.

    marekz