  • 11. Data: 2008-11-11 13:59:33
    Temat: Re: Jak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 12:24
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811111217080.716@quad>):

    > Nie no, z opisu wychodzi że jednak Ty :], nie osobisty a podatkowy.

    Tak, ale on się dowala nie wiem o co... Wylazł mi z KFa jakoś i podskakuje,
    choć nic złego mu nie zrobiłem.

    > Ustal *komu płacisz*.

    Bluemedii...

    > Bo mi wychodzi, że płacisz *pośrednikowi*, a nie operatorowi telekom.
    > Nic dziwnego, że operator nie chce wystawiac *drugiej* faktury.

    No ja to rozumiem. Nie mam pretensji do operatora (poza tym, że nie chce
    pozwolić na przejście z przedpłaty na abonament). Po prostu nie sądzę, żeby
    ściganie Bluemedii coś dało. Próbowałem kiedyś dostać fakturę od onetu...
    Też powiedzieli, że mam się wypchać, bo oni są tylko pośrednikiem. Spróbuję
    jutro zadzownić gdzieś do Bluemedii, jak znajdę numer. Po prostu myślałem,
    że może da się samym porzelewem to obskoczyć.

    > Skoro ten ktoś wykonuje usługę "w łańcuszku", to on ma Ci wystawić
    > fakturę. Dasz rady znaleźć przepis w ustawie ;)
    > Wcale się nie zdziwię, jak "ten ktoś" zaargumentuje, że on pośrednictwo
    > robi a nie usługi tele, więc pod ustawę P.T. nie podlega, czyli fakturę
    > wystawi ale przyjechać masz sobie po nią sam - daj sobie powiedzieć,
    > że rzeczywiscie masz talent do wywoływania komplikacji :|

    Wywoływania? A co takiego nietypowego robię. Wydawało mi się, że korzystanie
    z telefonu i księgowanie KUPów to codzienność. A tu mówisz, że to ja
    wywołuję komplikacje...

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-11-11 14:45:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 13:11
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Dalej mi się nie chce szukać...
    > Który operator w PL jest taki egzotyczny, że faktur nie chce wystawiać?

    Tak jak zauważył Gotfryd, płacę pośrednikowi. Spróbuję zadzwonić do Blumedii
    jutro.

    > Orange: http://www.orange.pl/portal/map/map/wizard?_requesti
    d=102114
    > W Plus masz te same oferty przy przenoszeniu Simplus -> Plus
    > (sprawdzałem), co nowy klient.

    > Jakiego Ty masz operatora? :)

    Polkomtel SA, usługa przedpłacana Sami Swoi.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2008-11-11 14:53:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Tak jak zauważył Gotfryd, płacę pośrednikowi. Spróbuję zadzwonić do Blumedii
    > jutro.

    https://zasilenia.samiswoi.pl/

    Na dole link "Faktura za zasilenia". O to chodziło?.

    > Polkomtel SA, usługa przedpłacana Sami Swoi.

    No Sami Swoi to jakiś wirtualny operator chyba jest.
    Do abonamentu Plusa pewnie się da po prostu przenieść numer.
    Ja żonie robilem operację Simplus -> Plus Abonament i się dało
    bez problemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-11-11 15:01:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 15:53
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > https://zasilenia.samiswoi.pl/
    > Na dole link "Faktura za zasilenia". O to chodziło?.

    Kurde, jak to znalazłeś?

    > No Sami Swoi to jakiś wirtualny operator chyba jest.

    Nie... To Polkomtel SA. Kiedyś to pozycjonowali na oddzielną markę, żeby
    robić wrażenie tłoku, ale teraz już normalnie to w salonach Plusa
    sprzedają. BOK telefoniczny też połączyli.

    > Do abonamentu Plusa pewnie się da po prostu przenieść numer.

    No nie da. Dzwoniłem po salonach, po infoliniach i mówią nie.

    > Ja żonie robilem operację Simplus -> Plus Abonament i się dało
    > bez problemu.

    No a u mnie dupa :( Nawet mi nie zależy, bo ceny mają identyczne jak w
    abonamencie, a bez przywiązania do regularności, ale brakuje mi billingu
    oraz właśnie księgowania. Polukam te Twoje metody na doładowanie.

    --
    Tristan

  • 15. Data: 2008-11-11 15:09:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > https://zasilenia.samiswoi.pl/
    > Na dole link "Faktura za zasilenia". O to chodziło?.

    No nic, doładowałem. W cholerę klikania, ale lepiej to, niż lecieć do
    kiosku. Ciekawe czy przyślą fakturę. Co wredne, nie było pola ,,adres
    korespondencyjny'' i do rodziców mi prześlą :( No ale trudno... Przy okazji
    mi przekażą...

    Swoją drogą, ciekawe na ile legalne jest to:

    ====
    Upewnij się czy Twoja skrzynka odbiorcza na SMS na karcie SIM nie jest
    przepełniona ( max 10 SMS ).

    Pamiętaj, że warunkiem zasilenia telefonu jest otrzymanie SMS-a.
    ====

    A jakbym miał skrzynkę zapchaną, to kasa by przepadła?

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-11-11 16:47:48
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Tristan wrote:
    > Nie widzę takiej opcji. To zwykły przelew jest na moje odczucie, tylko że od
    > razu powiadamia system. W każdym razie widzę tylko przycisk zasilający. Ani
    > słowa o fakturze.

    to kupuj przez zewn. operatora platnosci. Ja place z systemu bankowego
    bezposrednio (iPKO) albo z bluemedia. nie ma zadnych problemow z fakturami.

    > No niestety. Dzwoniłem i na infolinie i do salonu.

    maja taki obowiazek.

    --
    bartek

  • 17. Data: 2008-11-11 16:48:37
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Tristan wrote:
    > Bluemedii...

    bluemedia wystawia faktury. chcesz skan?

    --
    bartek

  • 18. Data: 2008-11-11 16:54:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, bokomaru <b...@z...com> wrote:

    [...]

    > maja taki obowiazek.

    Polkomtel jest trochę porąbany. Tam się wiele rzeczy "nie da", bo taki mają
    system. Np. "nie da się" ustawić adresu zamieszkania jako adresu
    "Nabywcy" na fakturze. Mogą tylko adres głównego miejsca prowadzenia
    działalności. No i kop się z koniem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-11-11 17:34:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 17:47
    (autor bokomaru
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gfcd2s$2th$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    [o zmianie z przedpłaty abonament w Polkomtelu]

    > maja taki obowiazek.

    Może i mają, ale go nie realizują. Odpowiedź infolinii i salonów była
    jednoznaczna: nie ma takiej opcji.

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2008-11-11 19:01:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Tristan pisze:
    > Bluemedii...
    Blue Media Sp. z o.o.
    ul. Haffnera 6
    81-717 Sopot
    NIP: 585-13-51-185

    Powyższe dane z faktury leżącej przede mną na biurku. Jak doczytasz na
    stronach mBanku sposób otrzymywania faktur za doładowania, to będziesz w
    domu :->

    Maciek