  • 41. Data: 2008-11-12 08:28:25
    Temat: Re: Jak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Spoko. Oczywiście fakturą wtedy *nie jest* wydruk.
    > Tylko *jeśli taką formę zaakceptowałeś* to wyjaśnij jeszcze jak
    > realizujesz "natychmiastowy i ciągły" dostęp organów skarbowych.
    Wrzucam na flasha i przyklejam taśmą do przycisku dzwonka na korytarzu ;-)

    Maciek

  • 42. Data: 2008-11-12 08:33:19
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Maciek wrote:
    > Wrzucam na flasha i przyklejam taśmą do przycisku dzwonka na korytarzu ;-)

    ROTFL ;-))

    --
    bartek

  • 43. Data: 2008-11-12 08:35:01
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Tristan wrote:
    > No ale faktura z podpisem elektronicznym mi jest niezdatna do niczego.

    ale wydrukowana, czemu nie? przeciez urzednik nie jest w stanie
    udowodnic, ze sam sobie ja wydrukowales?

    --
    bartek

  • 44. Data: 2008-11-12 08:42:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > I co ma Tristan z tym zrobić?
    Przede wszystkim musi sobie zadać pytanie: czy chce się bawić z tymi
    fakturami, czy je sobie odpuści?
    Ja nie odpuszczam: pdf'a drukuję i wrzucam w 'papiery' oraz zapisuję go
    wraz z podpisem na dysku (później jeszcze wpada to do backupu).

    > Akceptacja postaci elektronicznej to jest wzięcie na siebie
    > zobowiązania j.w.
    > A do ustalenia co ustawodawca miał na myśli pisząc "natychmiastowy"
    > RAZEM Z "ciągły" to ja poczekam na wyroki NSA ;)
    Jeśli wpadną z kontrolą, to będą mieli tak samo natychmiastowy i ciągły
    dostęp jak w przypadku dokumentacji papierowej (czyli mocno ograniczony
    moją obecnością i ich godzinami pracy ;-)). Ewentualnie mogę im na
    mojego ftpa wrzucić, ale niech nie liczą na publiczny dostęp, więc i tak
    muszą poprosić o jakiś login i hasło ;-)

    > wKF: wysłanie f-ry wyłącznie w postaci podpisanej cyfrowo wymaga
    > *uprzedniej* zgody odbiorcy (podpisanej, o ile odbiorca *sam*
    > nie ma certypodpisu :>, to "zwyczajnie", na papierze.
    I to jest chore, zresztą tak jak idea faktur 'elektronicznych' z
    wymogiem ich cyfrowego podpisywania.

    Maciek

  • 45. Data: 2008-11-12 08:47:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    bokomaru pisze:
    > ale wydrukowana, czemu nie? przeciez urzednik nie jest w stanie
    > udowodnic, ze sam sobie ja wydrukowales?
    W tym przypadku akurat może, bo faktura zawiera w uwagach następującą
    treść: 'Faktura elektroniczna podpisana bezpiecznym e-podpisem [...]
    weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, który
    przesłany został z niniejszym dokumentem.'
    Dodatkowo raczej nie zaryzykowałbym próby oszukiwania przedstawicieli
    US, twierdząc że akurat ta faktura przyszła do mnie pocztą, skoro firma
    prawdopodobnie nie wysyła pocztą żadnych faktur, a wystawia ich
    miesięcznie tysiące ;-)

    Maciek

  • 46. Data: 2008-11-12 08:52:33
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Maciek wrote:
> [...]
    > weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, który
    > przesłany został z niniejszym dokumentem.'

    eee, nie, chodzi mi o zwyklego pedeefa.
    ja sobie drukuje a poczta przychodza _identyczne_ faktury. bez
    odrecznego podpisu czy pieczatki.

> [...]
    > US, twierdząc że akurat ta faktura przyszła do mnie pocztą, skoro firma
    > prawdopodobnie nie wysyła pocztą żadnych faktur, a wystawia ich

    to IMO zmartwienie urzednika, zeby to udowodnic.
    praktycznie niewykonalne.

    --
    bartek

  • 47. Data: 2008-11-12 08:56:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > A coś przeciw przekazaniu im "gwizdka usb" / CD z fakturami
    > i podpisami? :)

    Ja? Nie :)
    Ja tylko pytam, jak w razie czego wytłumaczyć że "ciągle" przekazywałeś
    ten "gwizdek" :>
    Bo wychodzi, że albo przekazywałeś cały rok (i nie dotarł) albo jednak
    trzeba udostępnić online.
    Nie wiem co ustawodawca miał na myśli, ale jak to Sąd Najwyższy mawiał:
    "truizmem jest że pierwszeństwo ma wykładnia literalna".
    Literalnie mamy wymienione wymogi "natychmiastowości" i "ciągłości"
    do *jednoczesnego* spełnienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2008-11-12 08:58:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    bokomaru pisze:
    > to IMO zmartwienie urzednika, zeby to udowodnic.
    > praktycznie niewykonalne.
    Na pewno jest to łatwiejsze w przypadku firmy, która wystawia
    kilka-kilkanaście tysięcy takich faktur miesięcznie.

    Maciek

  • 49. Data: 2008-11-12 09:46:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ja? Nie :)
    > Ja tylko pytam, jak w razie czego wytłumaczyć że "ciągle" przekazywałeś
    > ten "gwizdek" :>

    Zauważ, że tam jest też "na żądanie", czyli dopiero żądanie takiego
    dostępu rodzi konieczność spełnienia danych warunków. Żle myślę? :)

    A sądzę, że da się dogadać z kontrolerami by ustalić wspólnie najwygodniejszą
    dla obu stron możliwość (czy ja naiwnie zakładam, że kontrolerzy to też
    ludzie? :) przekazania dokumentów.

    > Bo wychodzi, że albo przekazywałeś cały rok (i nie dotarł) albo jednak
    > trzeba udostępnić online.

    Nawet jakby, to czy w dobie miliona darmowych serwisów to taki problem? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2008-11-12 10:26:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 12 listopad 2008 00:32
    (autor Wwieslaw
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gfe0kq$tqa$1@news.onet.pl>):

    > To chyba prawo telekomunikacyjne narusza? Nie chce mi sie wierzyc w
    > niemanie bilingow.

    pewnie ma, ale mówi, że usługa nie daje do nich dostępu.

    --
    Tristan