eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak przejść z ryczałtu na KPiR w ciągu roku podatkowego ? › Jak przejść z ryczałtu na KPiR w ciągu roku podatkowego ?
  • Data: 2007-10-11 08:40:42
    Temat: Jak przejść z ryczałtu na KPiR w ciągu roku podatkowego ?
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wiem, że uzyskując dochód z określonych rodzajów działalności - jestem
    zobowiązany zgłosić ten fakt do US i od tego momentu zacząć prowadzić
    KPiR - tak bym właśnie chciał zrobić.

    Spośród wszystkich określonych przeze mnie przedmiotów działalności
    jest kilka:

    52.61.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej
    52.63.B Sprzedaż detaliczna pozostała prowadzona poza siecią sklepową,
    gdzie indziej niesklasyfikowana
    72.40.Z Działalność związana z bazami danych
    72.50.Z Konserwacja i naprawa maszyn biurowych, księgujących i sprzętu
    komputerowego
    72.60.Z Działalność związana z informatyką, pozostała

    ...które nie są wymienione ani wśród tych nie mogących być "pod
    ryczałtem" ani wśród tych podlegających pod ryczałt.

    Czy to oznacza, że przychód z którejkolwiek z tych działalności
    zobowiąże mnie do przejścia na KPiR ?

    Czy już od następnego dnia od wystawienia FV będę mógł ponosić koszty,
    które później odliczę od przychodu ?

    z góry dziękuję za pomoc
    --
    pozdrawiam