  • 1. Data: 2007-06-17 08:56:01
    Temat: Jak rozliczyc przesylke na FV ?? pomozcie.
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

    Witam

    Mam problem i nie wiem jak z niego wyjsc. Mianowicie mam FV na zakup czesci
    dla siebie (Pozostale wydatki) i na tej samej FV mam zakup czesci do
    odsprzedazy (zakup towarow). Przesylka kosztuje 20 zl brutto.

    Zakupy dla mnie stanowia 0,6 wartosci calej FV a do odsprzedazy 0,4.
    Wczesniej jak nie bylem platnikiem Vatu wszystko bylo ok bo teraz po
    zaokragleniach braknie mi 1 grosza w cenie netto.

    0,4 x 20 zl = 8 brutto 6,56 netto
    0,6x 20 zl = 12 brutto 9,84 netto

    Razem mi to daje 20 zl brutto i 16,40 netto. A na FV mam 16.39 netto.

    Czy w przypadku zakupow na FV koszty przesylki inaczej sie przelicza ? moze
    calosc przesylki wpisac z koszty uboczne zakupu ?

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2007-06-17 11:32:09
    Temat: Re: Jak rozliczyc przesylke na FV ?? pomozcie.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.06.2007 Budik <b...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Czy w przypadku zakupow na FV koszty przesylki inaczej sie przelicza ? moze
    > calosc przesylki wpisac z koszty uboczne zakupu ?

    Ja bym wpisał całość w koszty uboczne.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-17 20:09:23
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik"

    > Ja bym wpisał całość w koszty uboczne.

    Calosci nie mozna wpisywac. Trzeba proporcjonalnie rozlozyc przesylke co do
    ilosci zakupionego towaru.

  • 4. Data: 2007-06-18 20:55:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007, Budik wrote:

    > 0,4 x 20 zl = 8 brutto 6,56 netto
    > 0,6x 20 zl = 12 brutto 9,84 netto
    >
    > Razem mi to daje 20 zl brutto i 16,40 netto. A na FV mam 16.39 netto.
    >
    > Czy w przypadku zakupow na FV koszty przesylki inaczej sie przelicza ?

    To nie tak.
    W sąsiednim wątku masz dyskusję o dopuszczalnych zasadach rozliczania
    VAT na f-rze.
    Część z nich ma oparcie w przepisach nadrzędnych (ustawie o VAT), część
    jest uregulowana w rozporządzeniu (które AFAIR wszystkie "nadrzędne"
    ujmuje).
    W tym momencie powstaje pytanie: w myśl której zasady (spośród
    dopuszczalnych) "podzielić" kwotę o której mowa?

    IMHO - z powodu j.w. można się tym jednym groszem nie przejmować :|
    A jak ktoś BARDZO chce, to wybrać sobie konkretną metodę do konkretnej
    faktury, w szczególności *jeśli* z f-ry wynika że konkretną przyjętą
    to IMVHO można wziąć tę (ale IMO niekoniecznie :|)... i już.

    pzdr, Gotfryd