  • 1. Data: 2007-06-17 09:28:36
    Temat: Zakup na terenie UE - faktura brutto
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    witam,
    co w przypadku gdy na zakupiony towar w niemczech wystawiona zostanie
    faktura w kwocie brutto.
    Czy w Polsce przy sprzedazy doliczam tylko roznice 3% (22-19) czy normalnie
    22% a te 19% ktore zaplacilam w Niemczech jestem "do tylu"?
    Pierwszy raz sie spotykam z tym, ze niemiecki kontrahent nie wystawi faktury
    netto.

    olga

  • 2. Data: 2007-06-17 20:47:12
    Temat: Re: Zakup na terenie UE - faktura brutto
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał w wiadomości

    > 22% a te 19% ktore zaplacilam w Niemczech jestem "do tylu"?

    Tak właśnie będzie.

    > Pierwszy raz sie spotykam z tym, ze niemiecki kontrahent nie wystawi
    > faktury netto.

    To go olej po prostu.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne wielokrotnego użytku = brak odpadów!
    Telefon 0-800-MEWA-00

  • 3. Data: 2007-06-18 11:28:39
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > To go olej po prostu.

    ale moze on nie posiada vat-ue

  • 4. Data: 2007-06-19 17:19:31
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał w wiadomości

    > ale moze on nie posiada vat-ue

    Prawdopodobnie tylko w Polsce jest taki cyrk, że na ten sam NIP trzeba
    czekac trzy razy.
    Zdarzyło mi się parę razy, że niemiecka firma była pewna, że ich polski
    kontrahent jest oszustem, bo go nie widzieli, gdy wpisali jego NIP na
    stronie http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/pl/vieshom
    e.htm
    Za nic nie mogli zrozumiec, że po zgłoszeniu działalności w urzędzie
    skarbowym trzeba jeszcze raz prosić o ten sam numer.

  • 5. Data: 2007-06-19 17:23:13
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 19:19
    (autor CZYŚCIWO
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f5937a$l9m$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Za nic nie mogli zrozumiec, że po zgłoszeniu działalności w urzędzie
    > skarbowym trzeba jeszcze raz prosić o ten sam numer.

    No ja jestem w Wacie od sierpnia 2005 i też mnie tam nie ma.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 6. Data: 2007-06-19 17:28:42
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No ja jestem w Wacie od sierpnia 2005 i też mnie tam nie ma.

    A prosiłes w skarbowym o unijny NIP?

  • 7. Data: 2007-06-19 18:03:05
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 19:28
    wasz znak: <f593oh$mve$1@news.onet.pl>):

    > A prosiłes w skarbowym o unijny NIP?

    O ten PL-cośtam? Tak. Od razu. Dostałem odpowiedź po miesiącu bodajże że
    nadają....

  • 8. Data: 2007-06-19 18:44:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wrak Tristana wrote:

    > O ten PL-cośtam? Tak. Od razu. Dostałem odpowiedź po miesiącu bodajże
    > że nadają....

    Jak Cię znam, to prosiłeś przez telefon :-)

    A z jaką datą masz potwierdzenie VAT-5UE ?

    Bo jak nie masz VAT-5UE, to niby dlaczego
    miałbyś być w VIES? Nie jesteś zarejestrowany,
    to Cię nie widać.

  • 9. Data: 2007-06-19 19:29:44
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 20:44
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f5987m$ec1$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Jak Cię znam, to prosiłeś przez telefon :-)

    Nie, na miejscu byłem, bo rejestrowałem się w wacie.

    > A z jaką datą masz potwierdzenie VAT-5UE ?

    22.09.2005

    > Bo jak nie masz VAT-5UE,

    Przecie mówię że mam:

  • 10. Data: 2007-06-20 06:56:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wrak Tristana wrote:

    > 22.09.2005

    > Przecie mówię że mam:

    Ale jeśli nie dokonywałeś transakcji,
    (nie składałeś deklaracji przez 6 m-cy chyba) to już dawno Cię wykreślili,
    tylko przegapiłeś informację?
    Zajrzyj do art 97 - zawsze możesz złożyć wniosek
    do US albo do tego biura wymiany informacji
    (albo jakoś podobnie w Koninie) z zapytaniem o swój status,
    to się dowiesz dlaczego jesteś "invalid number"