  • 11. Data: 2003-10-30 11:10:04
    Temat: Re: Jak rozliczyć zakup auta?
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    Witam wszystkich,
    A czy kwotą zwiększającą wartość środka trwałego, czyli auta może byc
    ubezpieczenie OC i AC oraz podatek od umowy kupna (2% wartści auta bo kupuje
    używane)? No i właśnie tu mi się nasuwa jeszcze jedno pytanie czy moge kupić
    używane bo przeciez osoba prywatna od kórej chciałabym je kupić nie wystawi
    mi faktury, czy wystarcza wtedy umowa kupna w której będa wpisane dane firmy
    a nie moje prywatne?

  • 12. Data: 2003-11-01 11:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003 r...@o...pl wrote:

    >+ Cześć
    >+ Mam pytanko uzupełniające
    >+ A co jezeli kupię "samochód" za mniej niż 3500 zł.
    >+ Czy wtedy również musi być ewidencja środków trwałych i amortyzacja, czy od
    >+ razu wrzucam cały zakup w koszty do KPiR

    Ktoś kiedyś rozważał wprowadzenie takiego samochodu do ewidencji
    wyposażenia :), przeszkód niby nie widać.
    Znaczy: IMO można.
    Ale dla ŚT jest jakaś tam jasność co robić przy "podwyższaniu
    wartości", no a wobec zadanego wyżej pytania - to kto ci zabrania
    *amortyzować* ale *jednorazowo* ?
    Co prawda nie "idzie prosto w koszty", bo trzeba do EŚT wpisać
    i stamtąd przepisać dopiero :), ale IMHO problem to nie jest !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-11-01 12:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Oct 2003, Beata wrote:

> [...]
    >+ ubezpieczenie OC i AC oraz podatek od umowy kupna (2% wartści auta bo kupuje

    IMO tak.

> [...]
    >+ mi faktury, czy wystarcza wtedy umowa kupna w której będa wpisane dane firmy

    IMO powinien być rachunek, bo "umowy" nigdzie jako dokument księgowy
    wymienione nie są ! A przeciwwskazań żeby owa "osoba prywatna"
    mogła wystawić rachunek nie ma :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)