  • 1. Data: 2002-03-19 09:15:46
    Temat: Jak uniknac Vat'u - prosba o porade
    Od: "Ryszard" <b...@z...com.pl>

    Witam ponownie.
    Mam prosbe. Mozliwe, ze podam za malo szczegolow, ale to tylko z braku
    wiedzy o jakie szczegoly chodzi.
    Prowadze DG (mala poligrafia, uslugi foto-video), na zasadach ogolnych,
    KPiR. W zeszlym roku niebezpiecznie zblizylem sie do granicy 1000 euro, co
    dla mnie oznacza kleske, bo nie stac mnie na to zeby zaplacic ok. 8 tys.
    Vat'u od tego, a cen podniesc o Vat nie moge. Caly moj przychod w zasadzie
    jest dochodem (typowe uslugi dla ludnosci, ktorej Vat nie interesuje).
    W tym roku, po 2 miesiacach widze, ze w koncu "dobije" do tej granicy i bede
    Vatowcem. Dodatkowo zamierzam rozszerzyc dzialalnosc o prezentacje
    multimedialne i w zwiazku z tym mam prosbe. Jak to zrobic.
    Do "dyspozycji" mam pracujacego przyjaciela (koszty tylko 100/mc -
    zdrowotne). Czy firme moge zarejestrowac na niego? Czy jakas spolka? Mam tez
    zone - obecnie na wychowawczym, ale od lipca na kuroniowce, wiec i
    kuroniowke szlag trafi i caly ZUS bede musial placic. Czy ja sam moge miec
    druga firme i dochody rozliczac oddzielnie, tak, zeby nie grozil mi VAT?

    Prosze zasugerujcie cos szanowne panie i panowie.

    Pozdrawiam,
    Ryszard B.