eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia › Jak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia
  • Data: 2019-10-03 20:53:30
    Temat: Jak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W ub. roku sprzedałem mieszkanie będące spadkiem po rodzicach. Nastąpiło to przed
    upływem 5 lat od nabycia spadku. Złożyłem PIT-39 aby zadeklarować kwotę ze sprzedaży
    a jednocześnie zamiar przeznaczenia jej na zakup nieruchomości.
    W tym momencie chcę kupić mieszkanie ale nie sądzę aby przez najbliższe lata mój syn
    w nim zamieszkał. Powstaje więc naturalna pokusa wynajęcia tego mieszkania. Pojawia
    się jednak wątpliwość czy nie spowoduje to utraty zwolnienia z podatku gdyż wynajem
    to chyba nie są ,,moje cele mieszkaniowe". Czy jest jakaś możliwość legalnego
    obejścia tego np. darowizną mieszkania na rzecz syna itp.?