  • 1. Data: 2003-09-17 13:20:02
    Temat: Jaka zaleznosc miedzy 20% podatkiem od odsetek a Urzedem Skarbowym?
    Od: "Lukin" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszytkich.

    Nie wiem czy dokładnie ten temat był poruszany już na grupie (szukalem na
    googlu, ale nie znalazlem wyczerpujacej odpowiedz). Chodzi mi o nastepujaca
    rzecz. Jestem bezrobotnym studentem, który wyjechal troche na zarobek
    zagranice i po powrocie chce ulokowac troche gotówki w fundusze
    inwestycyjne. Teraz pytanie czy inwestujac okreslona kwote, od ktorej
    pozniej odprowadzony zostanie 20% podatek (od zysku), urzad skarbowy dostaje
    moje dane osobowe i może mnie wezwac na rozmowe skad miałem pieniadze skoro
    nie wykazuje u nich zadnego dochodu. Jeśli "grozi" mi wezwanie, to proszę o
    rade jak można legalnie ulokowac ciezko zarobione pieniadze, aby pozniej
    nie miec jakis klopotów. Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-09-18 07:57:16
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Lukin wrote:

> [...]
    > pozniej
    > nie miec jakis klopotów. Z gory dziekuje za odpowiedz.

    W tym roku banki, fundusze inwestycyjne itp przekazują ten podatek
    "hurtem" bez rozpisywania na poszczególne osoby. Nie sądzę żeby w
    przyszłym roku miało się to zmienić. Nie wiem jak duża jest to suma.
    Jeśli naprawdę duża to US dowie się o niej gdy zechcesz kupić np
    samochód, lub gdy nabroisz coś innego i zaczną cię dokładniej sprawdzać.

  • 3. Data: 2003-09-18 13:51:27
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Lukin wrote:

> [...]
    >rade jak można legalnie ulokowac ciezko zarobione pieniadze, aby pozniej
    >nie miec jakis klopotów. Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Jak je legalnie zarobiłeś to czego się boisz ?