  • 1. Data: 2010-03-08 15:34:10
    Temat: Rozliczenie roczne - emeryt/karta
    Od: "Drumel" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zgłosił się do mnie znajomy emeryt, który ma działalność opodatkowaną kartą.
    Pierwszy raz się z takim przypadkiem spotykam. Czy on musi się rozliczać z US
    skoro z ZUS dostał PIT 40?
    Jeśli tak to pewnie trzeba złożyć PIT 37. Ale co tam wpisać? Oprócz PIT40, który
    znam, przyniósł mi PIT16a. Ma na nim wpisane składki na ubezpieczenie zdrowotne
    za I-III w kwocie (zapłacone/odliczone) 215,35/185,45, a w reszcie miesięcy
    224,24/193,10. Czy to się gdzieś ujmuje w PIT37? Jeśli tak to jaką kwotę?
    Proszę o pomoc.

    Bogdan

  • 2. Data: 2010-03-08 16:21:12
    Temat: Re: Rozliczenie roczne - emeryt/karta
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Drumel" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kartą.
    > Pierwszy raz się z takim przypadkiem spotykam. Czy on musi się rozliczać z

    Nie PIT-40, tylko PIT-40A. Czytaj uwazniej.
    Nie musi sie rozliczac, chyba,ze chce skorzystac z jakichs ulg.

    Pozdrawiam
    SDD