  • 1. Data: 2011-04-06 12:38:09
    Temat: Umowa zlecenie i NFZ dziecka
    Od: "Podatnik" <a...@g...pl>

    Pracuję na umowie zleceniu, dostaję RMUA, czy muszę coś dodatkowo robić, aby
    podpiąć pod to ubezpieczenie moje dziecko (chodzi o korzystanie przez niego z
    NFZ).

  • 2. Data: 2011-04-06 12:57:17
    Temat: Re: Umowa zlecenie i NFZ dziecka
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Podatnik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby
    > podpiąć pod to ubezpieczenie moje dziecko (chodzi o korzystanie przez

    ZUS ZCZA, albo ZCNA w zależności czy mieszkacie razem, czy osobno.
    dK

  • 3. Data: 2011-04-06 13:09:50
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 06-04-2011 14:57, dK pisze:

    > ZUS ZCZA, albo ZCNA w zależności czy mieszkacie razem, czy osobno.

    ZCZA to juz chyba nie ma. Wszystko idzie na ZCNA (jest tam pytanie o
    pozostawanie we wspolnym gospodarstwie domowym).

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-04-06 13:13:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 14:38, Podatnik pisze:

    > Pracuję na umowie zleceniu, dostaję RMUA, czy muszę coś dodatkowo robić, aby
    > podpiąć pod to ubezpieczenie moje dziecko (chodzi o korzystanie przez niego z
    > NFZ).

    Zgłosić płatnikowi, że chcesz dopisać członka rodziny do ubezpieczenia -
    podać imię, nazwisko i pesel dziecka.

    Ale warto tez pamiętać, ze państwo zapewnia bezpłatną opiekę medyczną
    każdemu dziecku do 18 roku życia. A także kobiece przez cały okres ciąży
    i 6 tygodni połogu.
    Często nie chcą o tym wiedzieć NZOZy, bezprawnie uzależniając udzielnie
    świadczenia medycznego od okazania dowodu ubezpieczenia.

    Podstawa prawna to rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu finansowania
    z budżetu państwa świadczeń opieki zdrowotnej z odniesieniem do art. 2
    ust.1 pkt 3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych.

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=3&dzialnr=
    4&artnr=1036&czartnr=1

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-04-06 13:14:59
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > ZCZA to juz chyba nie ma. Wszystko idzie na ZCNA (jest tam pytanie o
    > pozostawanie we wspolnym gospodarstwie domowym).

    Tak, rzeczywiście wycofali ZCZA.
    dK