  • 1. Data: 2002-08-27 22:41:01
    Temat: Jeszcze cos ;-)
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Rano byłem w ZUSie złożyć deklarację DRA 2 i przy okazji się coś
    dowiedziałem. Ta składka, którą płacimy to nie jest na chorobowe
    tylko na służbę zdrowia czyli kolejny podatek. Jesli się choruje
    dłużej i nie prowadzi z tego powodu działalności to żeby nie płacić
    tych 100,23 zł można zawiesić działalność. W innym wypadku trzeba
    płacić. Jeśli ktoś utrzymuje się wyłacznie z własnej działalności
    i płaci pełny ZUS to tam jedna ze składek jest na zdrowie i to tej
    składki się nie płaci w przypadku choroby, a po 35 dniach L 4
    ZUS zaczyna wypłacać chorobowe( wg nowej ustawy będzie to 33 dni).
    I jeszcze co do wysyłania "zbiorczo" za 3 miesiace DRA 2.
    Pani w moim ZUSie powiedziała, że tak nie wolno. Co nie oznacza,
    że może w Katowicach to przechodzi. Wiesz, jaki jest burdelik
    w tej instytucji.

    Z poważaniem ;-)))
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-08-28 05:13:32
    Temat: Re: Jeszcze cos ;-)
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]
    > dłużej i nie prowadzi z tego powodu działalności to żeby nie płacić
    > tych 100,23 zł można zawiesić działalność. W innym wypadku trzeba

    Piszesz tu o składce na _ubezpieczenie zdrowotne_

    > Jeśli ktoś utrzymuje się wyłacznie z własnej działalności
    > i płaci pełny ZUS to tam jedna ze składek jest na zdrowie i to tej
    > składki się nie płaci w przypadku choroby,

    A tu prawdopodobnie chodzi Ci o _ubezpieczenie chorobowe_
    (dobrowolne).

    > a po 35 dniach L 4
    > ZUS zaczyna wypłacać chorobowe( wg nowej ustawy będzie to 33 dni).

    Te teminy dotyczą _pracowników_, którym za pierwsze 35 dni
    choroby płaci _Pracodawca_ z własnej kieszeni. Osobie
    prowadzącej działalność która opłaca składki na u.chorobowe
    (i nie przerwała ubezpieczenia przez np. opóźnienie w zaplacie
    składek), zasiłek przysługuje _za każdy dzień choroby_.
    Za dni, za które ZUS wyłaca zasiłe chorobowy nie opłaca
    sie składek na ubezpieczenia (obniża się podstawa wymiaru skł.)

    > I jeszcze co do wysyłania "zbiorczo" za 3 miesiace DRA 2.
    > Pani w moim ZUSie powiedziała, że tak nie wolno. Co nie oznacza,
    > że może w Katowicach to przechodzi. Wiesz, jaki jest burdelik

    Od "nie wolno" do ukarania za stosowanie takiej praktyki dosyć
    długa droga (wolno w terenie zabudowanym jeździć 80 kph ? ;))

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 3. Data: 2002-08-28 19:51:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 28 Aug 2002, ChrisS wrote:
> [...]
    [...o różnicy ubezp. chorobowego i zdrowotnego jak najbardziej
    słusznie...]
    >+ (dobrowolne).
    [...]
> [...]
    >+ Za dni, za które ZUS wyłaca zasiłe chorobowy nie opłaca
    >+ sie składek na ubezpieczenia (obniża się podstawa wymiaru skł.)

    Tak dla porządku: dobrze interpretuję i pamiętam że w związku
    z takim postawieniem sprawy osoba nie płacąca chorobowego
    składki jednak płaci ? (i dla niektórych *to*, czyli
    konieczność wpłacenia ZUSu w czasie choroby może być
    problemem).

> [...]
    >+ Od "nie wolno" do ukarania za stosowanie takiej praktyki dosyć
    >+ długa droga (wolno w terenie zabudowanym jeździć 80 kph ? ;))

    <legal mode>
    Oczywiście. Warunkiem jest wystepowanie znaku ograniczenia
    prędkości ze stosownym napisem !
    <\legal mode>
    <political mode>
    Ty mi tu społeczeństwa nie deprawuj :) !
    <\political mode>
    <socjal mode>
    Jak zostaniemy krajem cywilizowanym i jazda 80/60 będzie
    hardwareowo upgrejtowana do 'wjazdu na czerwonym' to
    niektórzy będą ci mieli wspomniany przykład za złe !
    <\socjal mode>

    Pozdrowienia, Gotfryd