  • 1. Data: 2002-08-27 20:12:42
    Temat: rozszerzenie dzialalnosci
    Od: "Piotr Gejgalis" <g...@N...info>

    Witam grupowiczow - jestem pierwszy raz na tej grupie wiec jak zlamie jakis
    regulamin grupy o ktorym jeszce nie wiem to mnie prosze okrzyczec :)

    Oto moje pytanko:

    Mama prowadzi sobie jadlodajnie. Ja jestem studentem. Nie jestem tam
    zatrudniony.
    Czy aby rozszerzyc dzialanosc gospodarcza mamie wystarczy zalatwic to w
    urzedzie miasta?

    Chcialbym sprzedawac strony www oraz umieszczanie reklamy w internecie i nie
    wiem czy taki
    rodzaj dzialalnosci mozna "podpiac" pod jadlodajnie...

    Czy ktos z grupowiczow ma moze zarejestrowane dzialalnosci gospodarcze o
    bardzo szerokim zakresie dzialan?
    (chodzi mi oczywiscie o oszczednosc na otwieraniu nowej dzialalnosci bo mnie
    nie stac na prowadzenie osobiscie...)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-27 21:58:29
    Temat: Re: rozszerzenie dzialalnosci
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 27 Aug 2002 22:12:42 +0200), "Piotr
    Gejgalis" <g...@N...info> był(a) napisał(a):

    >Mama prowadzi sobie jadlodajnie. Ja jestem studentem. Nie jestem tam
    >zatrudniony.
    >Czy aby rozszerzyc dzialanosc gospodarcza mamie wystarczy zalatwic to w
    >urzedzie miasta?

    Jeśli to zwykła DG zarejestrowana w ewidencji działalności
    gospodarczych to prawie tak.

    a) Wpis: Koszt około 50zł.
    b) Regon: za darmo

    >Chcialbym sprzedawac strony www oraz umieszczanie reklamy w internecie i nie
    >wiem czy taki
    >rodzaj dzialalnosci mozna "podpiac" pod jadlodajnie...

    Można, aczkolwiek nazwa może działać na Twoją niekorzyść :-)

    >Czy ktos z grupowiczow ma moze zarejestrowane dzialalnosci gospodarcze o
    >bardzo szerokim zakresie dzialan?

    Tak. Moja zawiera prawie całą kartę a4 spisu :-) ale to dlatego, że
    się nie znałem i nie napisałem ogólnie, a ze szczegółami :-)

    Z punktu widzenia prawnego nie ma przeciwskazań na wielobranżowe
    przedsiębiorstwo, choć z uwagi na marketing nazwa może być istotna...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-08-27 22:02:55
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Jeśli to zwykła DG zarejestrowana w ewidencji działalności
    > gospodarczych to prawie tak.
    >
    > a) Wpis: Koszt około 50zł.

    Tylko tyle ? Czyżby staniało z ponad 100zł ?

  • 4. Data: 2002-08-27 22:44:50
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    Ja mam: produkcja, handel, uslugi, imort-export, czyli wszystko co mozliwe,
    a zajmuje sie uslugami i troszke handlem.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-08-27 22:58:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2002, Piotr Gejgalis wrote:
    [...witamy, witamy :)...]
    >+ Mama prowadzi sobie jadlodajnie. Ja jestem studentem. Nie jestem tam
    >+ zatrudniony.
    >+ Czy aby rozszerzyc dzialanosc gospodarcza mamie wystarczy zalatwic to w
    >+ urzedzie miasta?

    Na pierwszy rzut oka wydaje się że tak.
    Niestety na drugi rzut oka pojawiają się pytania których nie
    rozwiewasz: czy przypadkiem:

    >+ Chcialbym sprzedawac strony www oraz umieszczanie reklamy w internecie

    ...taki rodzaj DG "zmieści" się w formie roliczeń podatkowych
    rzeczonej jadłodajni. Na "zasadach ogólnych" z VAT można
    prowadzić niemal wszystko (niemal, banku np. nie bardzo ;)).
    Na ryczałcie - już niekoniecznie... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-08-28 10:19:04
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Tylko tyle ? Czyżby staniało z ponad 100zł ?

    Nowy wpis to wydatek 100 zl, ale zmiany we wpisie to tylko 50 zl. Przy
    okazji mozna tez zmienic nazwe - np na PHU "Full Serwis". Z tym ze wtedy
    przydaloby sie nowe pieczatki wyrobic

    Ty i ja, co Ty na to? >>> http://link.interia.pl/f1641

  • 7. Data: 2002-08-28 20:06:33
    Od: g...@p...onet.pl

    > ...taki rodzaj DG "zmieści" się w formie roliczeń podatkowych
    > rzeczonej jadłodajni. Na "zasadach ogólnych" z VAT można
    > prowadzić niemal wszystko (niemal, banku np. nie bardzo ;)).
    > Na ryczałcie - już niekoniecznie... :(

    No wlasnie... zapomnialem dodac ze mama rozlicza sie "na ryczalcie". Czy teraz
    zmienia to postac rzeczy?

  • 8. Data: 2002-08-29 07:41:09
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Chcialbym sprzedawac strony www oraz umieszczanie reklamy w internecie

    > No wlasnie... zapomnialem dodac ze mama rozlicza sie "na ryczalcie". Czy
    teraz
    > zmienia to postac rzeczy?

    Chyba tak, generalnie usługi informatyczne zostały wyłączone z ryczałtu
    chyba ok. 94 r. Jednak czy dotyczy to też tworzenia stron www nie jestem
    pewna, ale myślę, że - niestety - też.
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 9. Data: 2002-08-29 09:05:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 28 Aug 2002 00:02:55 +0200), "Janek"
    <j...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Tylko tyle ? Czyżby staniało z ponad 100zł ?

    Wszystko zależy od gminy. W Zabrzu bylo kiedyś 114 za wpis potem
    spadło na 100zł. Zmiana kosztuje połowę, więc wyliczyłem około 50zł

  • 10. Data: 2002-08-29 09:06:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 28 Aug 2002 00:44:50 +0200), "Krzysztof J"
    <k...@h...com> był(a) napisał(a):

    >Ja mam: produkcja, handel, uslugi, imort-export, czyli wszystko co mozliwe,
    >a zajmuje sie uslugami i troszke handlem.

    I tylko tak to wpisałeś? Bo ja płodziłem litanię na trzy kartki :-(