  • 11. Data: 2004-07-15 14:44:49
    Temat: Re: KOntrola zus
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    > A "przyczepilem sie" tylko dlatego, ze gdy czlowiek potrzebuje
    > takie zaswiadczenie to NIE MA CZASU z milymi Paniami w ZUS
    > toczyc wojen.
    To nie wydadzą mi zaświadczenia o niezaleganiu jeśli mam zapłacone zbyt
    dużo??

    > Deklaracje masz nieprawidlowe, bo masz podana podstawe i procent,
    > a skladka niejest procentem od podstawy.
    > Superprogram "platnik" 'oklamal" cie, ze deklaracja jest
    > wypelniona prawiodlowo, lecz to, co pisze program Platnik
    > NIE JEST zrodlem PRAWA w RP (ani prawdy).

    To nie płatnik. To moja ręka i kalkulator.

    > Wiec zamiast gniewac sie na starszego pana o slowko "niemanie"
    > po prostu zrob na starym platniku ctrl^c, zmien sptawke na prawidlowa
    > i date na dzisiejsza ... i juz...
    >
    > Boguslaw

    Tak proszę pana.
    Agata

  • 12. Data: 2004-07-15 14:48:22
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    > Wiele roboty nie masz, zwłaszcza jeżeli masz płatnika. Jeżeli błąd dotyczy
    > tylko funduszu pracy to poprawiasz tylko DRA bez pozostałych dokumentów.

    A nie jest tak czasem, ze od niedawna do korekty jakiegokolwiek dokumentu
    trzeba wszystkie deklaracje dolączać z poprawianego okresu?

  • 13. Data: 2004-07-15 20:57:27
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > A nie jest tak czasem, ze od niedawna do korekty jakiegokolwiek dokumentu
    > trzeba wszystkie deklaracje dolączać z poprawianego okresu?
    Jest tak. Wszystkie dokumenty, jeżeli błąd dotyczył ubezpieczonego. Jeżeli
    błąd jest tylko na dra- tak jak w twoim przypadku - to poprawiasz tylko dra.

    --
    PawełJ

  • 14. Data: 2004-07-15 21:00:47
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Czy wyście poszaleli z tą obawą o jakąkolowiek karę za nadpłatę 6 zł

    Jeżeli o mnie chodzi to czuję się zdrowy na umysle.
    ZUS nie patrzy na to co masz źle na dokumencie. Czy top brak pieczątki,
    zgłoszenia czy nadpłata. Jest jeden typ druku na którym jest napisane, że
    niezłożenie korekty w ciągu ilus tam dni grozi karą 5000 zł. Od jakiegoś
    czasu mają jeszcze inny druk, gdzie już nie pisze jaka kwota.
    > na konto ZUS-u./???/.To raczej ZUS trzeba by ukarać za to że 6 rok
    > od wprowadzenia reformy nadal nie działa prawidłowo system
    > komputerowy i co rusz musimy nie z naszej winy robić korekty.
    Masz racje.
    > ZUS nie karze nie tylko za takie bzdety ale nawet za nieterminowe
    > złożenie deklaracji czy zgłoszenia pracownika nie mażadnych
    > kar,byleby wogóle były złożone a przede wszystkim opłacone składki.
    To tez napisałem, że nie znam nikogo kogo by ukarali. Ale straszą.

    > Wystarczy że najbliższe składki zapłacisz o 6 zł mniej skoro masz
    > nadpłatę i już się wszystko wyrówna.pozdrowienia

    Tak, ale tylko pod warunkiem, że wcześniej zrobi korekty.
    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2004-07-15 21:04:02
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > To nie wydadzą mi zaświadczenia o niezaleganiu jeśli mam zapłacone zbyt
    > dużo??
    Nie wydadzą. Nie wydadzą nawet jak będzie wszystko zapłacone abędzie błąd na
    dra.
    Np. zabraknie jedenj literki w nazwie. I już nie masz zaświadczenia.
    Dziś właśnie robiłem korektę dra za czerwiec 2000 na którym nie było
    wykazane ub. chorobowe. Kwtoa była zapłacona dobra, ale ktoś na druku dra
    nie wpisał ile ma być chorobowego. Zaświadczenie będzie wydane dopiero jak
    do ZUS dostraczy się poprawioną DRA.
    --
    PawełJ

  • 16. Data: 2004-07-16 23:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + Art. xx: Kto żada okazania zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami

    Sejm żąda. W ustawie o zamówieniach publicznych ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)