  • 11. Data: 2002-12-31 09:09:33
    Temat: Re: KPR - kilka pytań
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie masz obowiazku posiadania konta tylko dlatego, ze prowadzisz
    dzial.
    > gosp. na PKPiR - podatki mozesz placic w kasie.

    Akurat właśnie podatku w tym wypadku (PKPiR) nie może
    załatwić gotówką. (Art 61 ordynacji pod.)

    > Zostaje jeszcze tylko ZUS - ten chce pieniadze tylko z banku.

    Ależ nie. ZUS chce tylko bezgotówkowo.
    Wypadałoby to odróżniać.

    > Taki jest stan prawny wg mojej wiedzy. Czyli w praktyce ZUS zmusza
    do
    > posiadania konta.

    Ktoś musi mieć konto, aby płacić mógł ktoś inny :-)))

    wesołej
    zabawy

  • 12. Data: 2002-12-31 11:17:59
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2002 03:43:22 +0100 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:
    > Fakt, można się spierać że skoro "dokumentowanej wyłącznie
    > fakturami"... Ciekawe co zrobisz jak ci się jeden
    > rachunek trafi :> (przy "nie podlega" !)

    i później:

    > Wpis do KPiR ma być "na bieżąco", chyba że prowadzisz
    > ewidencję sprzedaży, ale której możesz nie mieć o ile
    > masz tylko faktury lub kasę fiskalną (par.20.2) i tylko
    > faktury. Tłumaczenie (C) moje :), ale IMHO wystawienie
    > rachunku powoduje "wystawienie się"...

    W przywołanym przez Ciebie rozporządzeniu rachunek = faktura
    (patrz paragraf 12.3.1 .... zwane dalej _fakturami_ !!)

    więc chyba nie ma tu problemu?

    > pozdrowienia, Gotfryd
    Również wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 13. Data: 2002-12-31 17:24:34
    Temat: Re: Odp: KPR - kilka pytań
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 grudnia 2002 o godzinie (23:17:20) napisano:

    B> Użytkownik Przemysław Kapłon <k...@w...de> w wiadomo?ci do grup
    B> Dotychcyas

    (...)

    B> Co do konta - załóż jak najszybciej - to jest obowi?zkowe i "niemanie" jest
    B> karalne.

    1. Na jakiej podstawie jest obowiazkowe? Bo moim zdaniem, nie zawsze
    jest to obowiazek (art. 13 ustawy prawo dzialalnosci gospodarczej).

    2. A na jakiej podstawie jest karalne? Bo w ustawie prawo dzialalnosci
    gospodarczej zrezygnowano z sankcji, ktora przedtem wynosila od 10.000
    do 100.000 zl. Proponuje wnikliwa analize art. 66 ustawy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 14. Data: 2003-01-01 17:06:29
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 31 Dec 2002 00:37:10 +0100, w
    <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Można poprosić o podstawę prawną na której wliczasz
    > FP w koszt ?? ;)

    A dlaczego nie?

  • 15. Data: 2003-01-01 19:25:24
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aurms1$9nv$...@n...tpi.pl...

    > dzial.
    >
    > Akurat właśnie podatku w tym wypadku (PKPiR) nie może
    > załatwić gotówką. (Art 61 ordynacji pod.)

    Kajam sie! Tak jest, przegapilem to.

    > Ależ nie. ZUS chce tylko bezgotówkowo.
    > Wypadałoby to odróżniać.

    Wypadaloby odrozniac. Jakis minister, jakis czas temu wydal rozporzadzenie,
    w ktorym okreslil co rozumiemy pod pojeciem rozliczen bezgotowkowych a co
    pod pojeciem rozliczen gotowkowych - nie tylko na potrzeby rozliczen
    podatkowych ale ogolnie.
    Otoz zaplata z konta bankowego na konto bankowe, zaplata znakami oplaty
    skarbowej - to rozliczenie bezgotowkowe. Wplata na konto odbiorcy np. za
    posrednictwem poczty lub banku (idziemy do okienka, placimy pieniazki + 1%
    prowizji :( ) to rozliczenie gotowkowe, jak sama nazwa wskazuje placimy
    gotowka.
    Mysle, ze ta definicja obowiazuje nadal. Mogl zmienic sie przepis ale zasada
    jest ta sama. W tej chwili nie przytocze podstawy prawnej, nie mam dostepu
    do zrodel ale sprawdze i napisze.

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 16. Data: 2003-01-02 15:55:59
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Trochę się rozpędziłem z tą karalnością - rzeczywiście wygląda na to, że nie
    ma takich wymagań formalnych.

    Nadal jednak, ze względu na różne problemy stawiane przez rozmaite nasze
    instytucje państwowe, trudno działać całkowicie bez rachunku. Np. w ZUSie i
    US (przynajmniej moim) nie ma kas. A te co są nie przyjmują podatków w
    gotówce. Z drugiej strony banki czasem nie przyjmują zleceń przelewów na np.
    podatki z kont osobistych (miałem taki problem z PKO BP- jak miałem tam
    konta).

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 17. Data: 2003-01-03 00:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Dec 2002, Piotr A. Dybczyński wrote:
    [...]
    >+ W przywołanym przez Ciebie rozporządzeniu rachunek = faktura
    >+ (patrz paragraf 12.3.1 .... zwane dalej _fakturami_ !!)

    O, thx ! Wyparowało...

    >+ więc chyba nie ma tu problemu?

    Hm.... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-01-03 00:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jan 2003, Radosław Popławski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):
    >+
    >+ > Można poprosić o podstawę prawną na której wliczasz
> [...]

    Nie rozumiem pytania :] (nie chcę zrozumieć ;)).
    Ciąg:
    1. Pytasz "jak płaci FP jeśli nie ma konta 'DG'" ?
    2. Pytam: czy FP jest składką "osobistą", inaczej mówiąc:
    na jakiej podstawie płacisz FP, tam będzie napisane ?

    A logika pytania jest prosta (ta sama, którą zostałem
    kiedyś 'zażyty' VATem): konto cię obowiązuje do
    operacji gospodarczych. Fakt płacenia ZUSu
    jest związany z DG, ale czy składka z tego tytułu
    jest płatnością 'gospodarczą' czy 'osobistą' ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-01-03 00:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2003, Bogus wrote:
    [...]
    >+ Z drugiej strony banki czasem nie przyjmują zleceń przelewów na np.
    >+ podatki z kont osobistych (miałem taki problem z PKO BP- jak miałem tam
    >+ konta).

    To prawda - tylko nie ustaliliśmy czy im nie
    wolno czy - raczej - starają się 'zachęcić' :>
    do założenia konta stosownie cennego... ;)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-01-03 19:13:03
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik D.A. <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:auvnqh$puj$...@n...tpi.pl...

> [...]
    zasada
    > jest ta sama. W tej chwili nie przytocze podstawy prawnej, nie mam dostepu

    Sprawdzilem co nastepuje:

    M.P. z 1998r., nr 21, poz. 320
    ZARZĄDZENIE PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO
    z dnia 29 maja 1998 r.
    w sprawie form i trybu przeprowadzania rozliczeń pieniężnych za
    pośrednictwem banków.

    § 2. 1. Za pośrednictwem banków są przeprowadzane rozliczenia pieniężne
    między stronami rozliczenia, jeżeli przynajmniej jedna strona rozliczenia
    (dłużnik lub wierzyciel) posiada rachunek bankowy.
    2. Rozliczenia pieniężne przeprowadza się gotówkowo lub bezgotówkowo.

    § 3. Rozliczenia gotówkowe przeprowadza się czekiem gotówkowym lub przez
    wpłatę gotówki na rachunek wierzyciela.

    § 5. Rozliczenia bezgotówkowe przeprowadza się w jednej z następujących
    form:
    1) polecenia przelewu,
    2) polecenia zapłaty, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2,
    3) czeku rozrachunkowego.

    Pozdrawiam

    D.A.