  • 21. Data: 2003-01-03 22:52:45
    Temat: Re: KPR - kilka pytań
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Sprawdzilem co nastepuje:

    [...]

    Ale z tego nie wynika, że żeby zapłacić ZUS
    trzeba zakładać rachunek i to do tego jeszcze
    firmowy.
    Jak przestudiujesz rozporządzenie
    wykonawcze do ustawy o ubezpieczeniach.
    (nr Dz.U. nie pamiętam)
    Tam gdzie wyjaśnienia wypełnienia dokumentów
    przelewu odnajdziesz opcję kodu dla wpłaty
    gdy wpłacający nie jest płatnikiem.
    Czyli może zapłacić ktoś (kto ma konto) za kogoś.
    Ale to tylko teoretycznie.

    Jest to bowiem sprzeczne z ustawą
    o tychże ubezpieczeniach, gdzie mowa jest o rachunku
    płatnika składek, z którego ma byc realizowana zapłata
    (nie przypominam sobie również, żeby któryś z banków
    umożliwiał edycję innych danych płatnika niż właściciel rachunku)

    Pozostaje jeszcze opcja ROR
    (szeroko tu omawiana - polecam archiwum)

    CEZ

  • 22. Data: 2003-01-04 08:43:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > (nie przypominam sobie również, żeby któryś z banków
    > umożliwiał edycję innych danych płatnika niż właściciel rachunku)

    IMHO oprogramowanie Minibank24 w BZ WBK.

    Z ciekawosci sparwdze jak dziala to w internecie dla RORu.

    Karol

  • 23. Data: 2003-01-04 08:55:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > IMHO oprogramowanie Minibank24 w BZ WBK.
    >
    > Z ciekawosci sparwdze jak dziala to w internecie dla RORu.
    >
    > Karol

    Najciemniej pod latarnią :-))
    Nawet nie zauważyłem, że można.

  • 24. Data: 2003-01-04 09:02:14
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > (nie przypominam sobie również, żeby któryś z banków
    > umożliwiał edycję innych danych płatnika niż właściciel rachunku)

    W BZ WBK kanał internetowy (ROR) umożliwia dowolną edycję wszystkich danych
    (z wyjątkiem numerów rachunków bankowych płacacego i beneficjenta).
    W mBanku tez (dla ROR).
    Co ciekawe w mBanku przelew do ZUS trzeba potwierdzac hasłem jednorazowym.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 25. Data: 2003-01-04 14:53:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ (nie przypominam sobie również, żeby któryś z banków
    >+ umożliwiał edycję innych danych płatnika niż właściciel rachunku)

    Któryś z banków i-netowych to miał, bo widziałem gdzieś
    tak w ostatnim półroczu narzekania że skasowali :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-01-04 15:03:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    > On Fri, 3 Jan 2003, cef wrote:
    > [...]
    >
    > Któryś z banków i-netowych to miał, bo widziałem gdzieś
    > tak w ostatnim półroczu narzekania że skasowali :)

    mBank skasowal, ale tylko przy zwyklych przelewach.

    Karol