  • 1. Data: 2007-06-26 15:43:58
    Temat: KPiR: Jak wprowadzić wartość nagrody rzeczowej?
    Od: e...@o...pl

    Witam,

    jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Od firmy,
    która organizowała pokaz możliwości nowych programów komputerowych, w
    drodze losowania otrzymałem jeden z nich o rynkowej wartości Xzł. Mam
    zamiar wykorzystywać ten program w prowadzonej działalności
    gospodarczej, więc, jak mniemam, muszę wpisać go w KPiR w kolumni 8
    [Pozostałe przychody].

    W tym momencie napotykam dwa problemy:
    1. Nie otrzymałem żadnego dowodu wygrania/otrzymania tego programu.
    Czy mogę go więc zaksięgować przychód na podst. dowodu wewnętrznego?
    2. W jakiej kwocie (brutto czy netto) wprowadzić wartość przychodu?

    Serdecznie dziękuję za pomoc,
    paweł

  • 2. Data: 2007-06-27 07:59:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-06-2007 o 17:43:58 <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy mogę go więc zaksięgować przychód na podst. dowodu wewnętrznego?
    > 2. W jakiej kwocie (brutto czy netto) wprowadzić wartość przychodu?

    Do 8, na podstawie jakiejś wyceny - najlepiej własne oświadczenie,
    z podpiętym cennikiem prodcenta.

  • 3. Data: 2007-06-27 10:12:23
    Od: e...@o...pl

    > Do 8, na podstawie jakiejś wyceny - najlepiej własne oświadczenie,
    > z podpiętym cennikiem prodcenta.

    Dziękuję za odpowiedź. Znalazłem sklep internetowy, w którego cenniku
    znajduje się ten program. Wydrukowałem cennik, na tej podstawie mogę
    więc wycenić rynkową wartość.
    Teraz tylko pozostaje pytanie - wpisać wartość brutto czy netto?

  • 4. Data: 2007-06-27 10:17:31

    Dnia 27-06-2007 o 12:12:23 <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > więc wycenić rynkową wartość.
    > Teraz tylko pozostaje pytanie - wpisać wartość brutto czy netto?

    IMVHO brutto - jako że ten VAT jest nieodliczalny, ale sprawdź dokładne
    brzmienie
    przepisu - któryś punkt Art. 23 ust. 1 updof.