  • 1. Data: 2007-06-26 15:04:32
    Temat: Pytanie dotyczy prowadzenia ewidencji sprzedaży vat na ryczałcie
    Od: marmig12 <m...@g...com>

    Mam wątpliwości odnośnie prowadzenia ewidencji VAT. Jestem podatnikiem
    podatku zryczałtowanego nie podlegającego pod Vat.Czy taki podatnik jest
    obowiązany prowadzić dodatkowo ewidencję sprzedaży Vat lub w ewidencji
    przychodów prowadzieć w odrębnej rubryce przychody narastające do Vat?
    W ustawie o Vat art.109 ust.1 jest napisane ,że podatnicy którzy nie
    podlegają pod Vat mają obowiązek prowadzić ewidencję sprzedaży.Jednak w
    Rozporządzeniu Ministra Finansów o prowadzenie ewidencji nic nie ma
    odnośnie prowadzedzenia ewidencji sprzedaży.Znalazłem jedynie odnośnie
    prowadzenia takiej ewidencji w Rozporządzeniu Ministra Finansów o
    prowadzeniu ksiąg przychodów i rozchodów.
    Zaznaczam ,że W urzędzie Skarbowym w którym podlegam poinformowano mnie że
    nie mam takiego obowiązku ,lecz Urząd Kontroli Skarbowej wymaga takiej
    ewidencji lub wpisu narastającego przychodów do VAT w ewidencji przychodów.
    Proszę o odpowiedż.
    --
    marmig

  • 2. Data: 2007-06-26 23:32:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2007, marmig12 wrote:

    > Mam wątpliwości odnośnie prowadzenia ewidencji VAT. Jestem podatnikiem
    > podatku zryczałtowanego nie podlegającego pod Vat.

    Hm....
    A co takiego robisz, że NIE PODLEGASZ?
    Obawiam się, że mylisz dwa pojęcia: nie podlegania i zwolnienia!

    > Czy taki podatnik jest
    > obowiązany prowadzić dodatkowo ewidencję sprzedaży Vat lub w ewidencji
    > przychodów prowadzieć w odrębnej rubryce przychody narastające do Vat?

    IMO dotyczy to wyłącznie podatników zwolnionych, i to tylko
    zwolnionych podmiotowo.

    > W ustawie o Vat art.109 ust.1 jest napisane ,że podatnicy którzy nie
    > podlegają pod Vat mają obowiązek prowadzić ewidencję sprzedaży.

    To masz jakąś inną ustawę... mozesz podać źrodło?
    Ja korzystam np. stąd:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...i tam jest wyraźnie: "Podatnicy zwolnieni od podatku..."

    > Jednak w
    > Rozporządzeniu Ministra Finansów o prowadzenie ewidencji nic nie ma odnośnie
    > prowadzedzenia ewidencji sprzedaży.

    Na całe szczęście nikt się nie wygłupiał.
    Jest wytyczna: w ewidencji ma być wszystko, co JEST POTRZEBNE aby
    prawidłowo określić VAT.
    Czyli dla zwolnionych - obrót i starczy.
    Większość może nie pisać kosztow "zw" i "0%", ale jednak niektórzy
    muszą (rozliczający proporcję zakupów) - więc jak ktoś POTRZEBUJE,
    to sobie DOSTOSUJE ewidencję do własnych potrzeb!

> [...]
    > ewidencji lub wpisu narastającego przychodów do VAT w ewidencji przychodów.

    Podejrzewam że coś pokręciłeś - i jednym powiedziałeś "nie podlega"
    a drugim "zwolniony" (możliwe, że sami a priori, wiedząc co robisz,
    uznali że pytasz o "zwolniony")

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-27 02:07:59
    Od: marmig12 <m...@g...com>

    Faktycznie chodziło mi o zwolniony z vat, a nie nie podlega vatowi , mój
    błąd.
    Dziękuje za poradę.
    --
    marmig