  • 31. Data: 2011-04-14 20:39:11
    Temat: Re: KPiR - jaki program jest najlepszy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Apr 2011, Elab wrote:

    > http://elaboro.pl/bezpieczenstwo

    Abstrahując od sprawy zabezpieczenia przed ew. "wycieknięciem",
    spytam od strony prawnej.
    Raczej z ciekawości :)
    Wiadomo, że z rzadka zdarzają się "akcje" policji, przy których
    sprzęt jest zajmowany. "Bo tak" (de facto, formalnie pod różnymi
    zarzutami które nie implikują potrzeby zajęcia *sprzętu*).
    Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
    dostępu w takim przypadku?

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2011-04-14 23:22:52
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-04-14, o godz. 22:39:11

> [...]
    > zarzutami które nie implikują potrzeby zajęcia *sprzętu*).
    > Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem

    Zażalenie na zajęcie sprzętu ;)

    Tomek

  • 33. Data: 2011-04-15 06:53:15
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    > Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
    > dostępu w takim przypadku?

    Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską
    ,co więcej aby spać spokojnie mamy także serwery lustrzane poza UE.

  • 34. Data: 2011-04-15 06:56:06
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    > a jakie dane osobowe są w KPiR i w jaki sposób UoODO chroni przed np.
    > przekazaniem danych przedsiębiorstwa konkurencji?

    elaboro.pl to więcej niż KPiR ( nie będę się rozpisywał zapraszam na
    stronę ), a jeśli chodzi o samą ustawę to odsyłam do źródeł.

    --
    Elaboro Online System
    Przyjazne oprogramowanie dla firm

  • 35. Data: 2011-04-15 07:07:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.04.2011 08:53), Elab wrote:

    > Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską

    Poza Polską nie ma aresztowań?

    > ,co więcej aby spać spokojnie mamy także serwery lustrzane poza UE.

    To jest mechanizm techniczny, ale jaki jest prawny?

    O ile rozumiem Gotfryda - to chodzi o to, że jeżeli Wasz klient straci
    dostęp do danych w skutek zaaresztowania serwera przez francuskiego,
    niemieckiego, amerykańskiego lub innnego policjanta, to w jaki sposób
    może uzyskać dostęp do tych danych? Dla uproszczenia załóżmy że
    zaaresztowali wam serwer główny i wszystkie backupy, albo zaaresztowali
    serwer i Was, przez co nie ma kto odzyskać backupów :).

    p. m.

  • 36. Data: 2011-04-15 08:06:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.04.2011 14:34, r...@k...pl pisze:

    > Ja bym jednak powiedział, że program jest bardzo skomplikowany (dla usera).

    Służę pomocą. Zadaj konkretne pytanie. Dla mnie nie jest. A takim
    LefHandem nie umiałem się posłużyć w ogóle.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2011-04-15 08:08:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.04.2011 08:53, Elab pisze:

    > Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską

    hihihihi... Więc po co była gadka o Ustawie :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2011-04-15 08:40:17
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    > hihihihi... Więc po co była gadka o Ustawie :D

    ale za te dane wg. ustawy odpowiadamy tak czy owak ...

  • 39. Data: 2011-04-15 08:50:25
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    Dla uproszczenia załóżmy że
    > zaaresztowali wam serwer główny i wszystkie backupy, albo zaaresztowali
    > serwer i Was, przez co nie ma kto odzyskać backupów :).

    nie ma sensu zastanawiać się nad absurdalnymi założeniami, bo wnioski
    będą równie absurdalne ... ale nawet idąc tym tropem to
    prawdopodobieństwo takiego sceneriusza w porównaniu np. z
    "aresztowaniem" serwera i danych klienta jest o wiele wiele mniejsze, co
    pokazuje po raz kolejny wyższość rozwiązania :-) outsourcingowego.

    Rozumiem że obawy wynikają z tego że żyjemy w UE gdzie trzeba
    przewidywać każdy scenariusz nawet najbardziej nieprawdopodobny ... no
    cóż rzeczywistości nie jesteśmy w stanie zmienić.

  • 40. Data: 2011-04-15 09:23:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.04.2011 10:50), Elab wrote:
    > Dla uproszczenia załóżmy że
    >>

    > nie ma sensu zastanawiać się nad absurdalnymi założeniami, bo wnioski
    > będą równie absurdalne

    No nie wiem czy takie absurdalne. Znam kilka przypadków (z prasy, z
    grup, z osobistego doświadczenia znajomych) kiedy policja pod takim czy
    innym pretekstem weszła i zabrała wszystko co przypomina komputer,
    podobno (być może urban legend) raz się załapał na to grzejnik.

    I załóżmy że backupy nie działają (zdarza się nawet najlepszym). Co
    wtedy? Do kogo mam się udać po moje dane których jestem pozbawiony i na
    jakiej podstawie prawnej?

> [...]
    > "aresztowaniem" serwera i danych klienta jest o wiele wiele mniejsze, co
    > pokazuje po raz kolejny wyższość rozwiązania :-) outsourcingowego.

    Raczej Wasze wypowiedzi wskazują na to że nie jesteście zupełnie na taką
    okoliczność przygotowani i wyższość *waszego* rozwiązania
    outsourcingowego jest dyskusyjna.

    p. m.