    From: "Dobrymir" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kilka malych pytan na poczatek
    Date: Sat, 10 Aug 2002 01:17:36 +0200

    Witam serdecznie.

    Jestem w trakcie zalatwiania formalnosci zwiazanych z rozpoczynaniem
    dzialalnosci gospodarczej i mam do Państwa kilka pytan:

    - czy kupujac od pewnej firmy materialy (w cenniku hurtowym dana firma ma
    np. za jakis towar 200 zł) czy moja firma kupujac od nich ten material
    bedzie placic 200 zł czy 200 zł + Vat. Ja chce ta rzecz sprzedawac klientom
    indywidualnym zeby miec zysk np. 30 zł. Czy ja kupuje od nich po 200 zł i
    doliczam sobie vat oraz marże i sprzedaje to? Prosze o wyjasnienie bo juz
    mnie trafia jak czytam te ustawy i kodeksy.

    - czy słyszeliście moze o czyms takim ze absolwenci zakladajacy dzialalnosc
    gospodarcza nie placa ZUS-i przez pierwszy rok dzialalnosci i co slychac w
    sprawie mikropozyczek dla absolwentow zakladajacych dzialalnosc gospodarcza
    ?

    i ostatnie narazie pytanko:
    -jakie są mozliwosci dofinansowywania np. przez miasto do przedsiewziecia .
    np dofinansowywanie jakiejs czesci lokalu, mikropozyczka itp.?

    Z gory dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam.