  • 1. Data: 2007-04-07 16:21:00
    Temat: Kilka pytań na temat PITów
    Od: m...@i...pl

    1. W 2006 pracowalem zarówno w PL jak i za granicą.
    Czy dla dochodów za granicą moge takze stosować koszty uzyskania
    przychodu w kwocie 102,25PLN miesięcznie ?

    2. Chcę odliczyć diety. Gdzie je wpisać, Czy może po prostu
    pomniejszyć kwotę dochodu o kwotę diet.

    3.Dostałem PIT-8C z dochodem wykazanym w polu nr. 32. (część D). Gdzie
    ta kwotę wpisac do PIT-36 ?? Czy do pola nr. 73 ??

  • 2. Data: 2007-04-07 16:51:07
    Temat: Re: Kilka pytań na temat PITów
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@i...pl> wrote in message
    ps.com...
    >1. W 2006 pracowalem zarówno w PL jak i za granicą.
    >Czy dla dochodów za granicą moge takze stosować koszty uzyskania
    >przychodu w kwocie 102,25PLN miesięcznie ?

    tak.

    >2. Chcę odliczyć diety. Gdzie je wpisać, Czy może po prostu
    >pomniejszyć kwotę dochodu o kwotę diet.

    pomniejszyć kwotę dochodu o diety. One po prostu są zwolnione i się ich nie
    wykazuje.
    Mam nadzieję, że mówimy o tym samym. Czyli odliczeniu kwoty wolnej od
    podatku o wysokości równej wysokości diety.

    3.Dostałem PIT-8C z dochodem wykazanym w polu nr. 32. (część D). Gdzie
    ta kwotę wpisac do PIT-36 ?? Czy do pola nr. 73 ??

    za mało danych. co jest w tym polu 32 napisane?
    o ile to nie giełda to tak, pole nr 73 w pit 36

  • 3. Data: 2007-04-07 17:25:20
    Od: "K3" <m...@i...pl>

    On 7 Kwi, 18:51, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > Mam nadzieję, że mówimy o tym samym. Czyli odliczeniu kwoty wolnej od
    > podatku o wysokości równej wysokości diety.

    tzn zarobilem przykladowo 30000PLN, a wyliczone diety to 10000PLN
    w pole dochód powinienem wpisac 30000PLN, czy 20000PLN ??

    > 3.Dostałem PIT-8C z dochodem wykazanym w polu nr. 32. (część D). Gdzie
    > ta kwotę wpisac do PIT-36 ?? Czy do pola nr. 73 ??
    >
    > za mało danych. co jest w tym polu 32 napisane?
    > o ile to nie giełda to tak, pole nr 73 w pit 36

    to nie gielda
    to swiadczenie z programu motywacyjnego pracownikow itp...

  • 4. Data: 2007-04-07 19:54:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "K3" <m...@i...pl> wrote in message
    ps.com...

    tzn zarobilem przykladowo 30000PLN, a wyliczone diety to 10000PLN
    w pole dochód powinienem wpisac 30000PLN, czy 20000PLN ??

    20 tyś, zwolnienia traktujesz tak jakbys tych pieniędzy nigdy nie zarobił.

    natomiast co zrobić z tymi 20 tyś, to jeszcze zależy od kraju w którym
    zarobiłeś.
    bo są dwie metody rozliczania zarobków zagranicznych.

    >to nie gielda
    >to swiadczenie z programu motywacyjnego pracownikow itp...

    pole nr 73 pit 36.