eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Klient nie chce odesłać faktury-korekty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 1. Data: 2016-07-11 11:35:01
    Temat: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taka zagwozdka:

    Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

    Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
    Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.

    Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
    "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

    Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    korekty?



    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 2. Data: 2016-07-11 11:40:09
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taka zagwozdka:
    >
    > Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    > Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    > Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
    >
    > Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
    > Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    > nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    > swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.
    >
    > Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
    > "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.
    >
    > Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    > korekty?

    Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2016-07-11 11:41:39
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-07-16 o 11:35, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taka zagwozdka:
    >
    > Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    > Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    > Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
    >
    > Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
    > Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    > nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    > swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.
    >
    > Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
    > "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.
    >
    > Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    > korekty?
    >
    >
    >
    Ja bym wezwał bank do zapłaty, skoro towar zamówił i poinformował, ze
    towar leży u Ciebie. Gdyby chcieli nie płacić, to mają odesłać korektę.
    Może zadziała.


  • 4. Data: 2016-07-11 13:51:56
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 11:40, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    >> Witajcie.
    >>
    >> (...)
    >> Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    >> korekty?
    >
    > Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.
    >

    Dzięki za odpowiedź.

    Ja sobie od swojej strony poradzę (mam całą, dość długą korespondencję
    mailową z pracownikiem).

    Bardziej chodzi mi o coś innego.
    Z zasady jestem spokojny, ale bardzo nie lubię arogancji i cwaniactwa.
    Ja to tak widzę:
    Pracownik banku jest milutki, jak chce fakturę. Jakby mógł, to faksem
    przesłałby pączka z lukrem ;)
    Gdy się później okazało, że transakcja zostaje wycofana, to nagle
    faktura zaakceptowana przez niego trzy tygodnie wcześniej przestała
    spełniać jego wymogi, zaakceptowany załącznik do faktury przestał być
    tym, co on chciał, itd, itp.
    Tego nie lubię :(

    Dlatego chciałem na tymże pracowniku wymusić choćby najmniejszy ruch w
    moją stronę.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 5. Data: 2016-07-11 13:57:20
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 13:51, Adam pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 11:40, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    >>> Witajcie.
    >>>
    >>> (...)
    >>> Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    >>> korekty?
    >>
    >> Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.
    >>
    >
    > Dzięki za odpowiedź.
    >
    > Ja sobie od swojej strony poradzę (mam całą, dość długą korespondencję
    > mailową z pracownikiem).
    >
    > Bardziej chodzi mi o coś innego.
    > Z zasady jestem spokojny, ale bardzo nie lubię arogancji i cwaniactwa.
    > Ja to tak widzę:
    > Pracownik banku jest milutki, jak chce fakturę. Jakby mógł, to faksem
    > przesłałby pączka z lukrem ;)
    > Gdy się później okazało, że transakcja zostaje wycofana, to nagle
    > faktura zaakceptowana przez niego trzy tygodnie wcześniej przestała
    > spełniać jego wymogi, zaakceptowany załącznik do faktury przestał być
    > tym, co on chciał, itd, itp.
    > Tego nie lubię :(
    >
    > Dlatego chciałem na tymże pracowniku wymusić choćby najmniejszy ruch w
    > moją stronę.

    To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

    --
    Liwiusz


  • 6. Data: 2016-07-11 15:04:05
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
    > (...)
    > To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

    ;)



    Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
    Jeżeli będzie mi się chciało ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 7. Data: 2016-07-11 15:16:39
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 15:04, Adam pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
    >> (...)
    >> To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?
    >
    > ;)
    >
    >
    >
    > Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
    > Jeżeli będzie mi się chciało ;)

    W jakim sensie się podeprzesz? Przecież z potwierdzeniem odbioru fv
    korekty problemu nie będzie - bank korespondencję odbiera.

    --
    Liwiusz


  • 8. Data: 2016-07-11 18:45:20
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taka zagwozdka:
    >
    > Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    > Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    > Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

    Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?

    > Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.

    Ale przecież bank nic nie kupił.
    Czyli drugi raz wystawiłeś dokument do drugiej nieistniejącej operacji.

    > Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    > nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    > swojej księgowości nie przekazał.

    I słusznie. Przecież nie było transakcji.

    > To akurat IMO nie moje zmartwienie.

    Czyżby? Poczytaj co grozi za wystawienie "pustej" faktury.
    http://www.twojbiznes24.pl/artykuly,10216,25718,za-f
    ikcyjna-fakture-odpowiesz-podwojnie

    > Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
    > "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2004054
    0535
    Art. 108. 1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna
    niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w
    której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty

    > Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    > korekty?

    Nie.
    Chyba, że faktycznie zwrócił sprzęt.

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 9. Data: 2016-07-12 13:22:09
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    >> Witajcie.
    >>
    >> Taka zagwozdka:
    >>
    >> Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    >> Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    >> Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
    >
    > Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
    >(...)

    Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
    "leasingodawcami".

    Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
    Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

    Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
    Klient podpisuje z "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
    Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
    Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
    czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
    transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
    jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
    konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
    być dużo dłuższy.
    Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
    (jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 10. Data: 2016-07-12 13:27:54
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-12 o 13:22, Adam pisze:
    > W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
    >> W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    >>> Witajcie.
    >>>
    >>> Taka zagwozdka:
    >>>
    >>> Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    >>> Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    >>> Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
    >>
    >> Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
    >> (...)
    >
    > Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
    > "leasingodawcami".
    >
    > Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
    > Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:
    >
    > Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
    > Klient podpisuje z "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
    > Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
    > Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
    > czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
    > transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
    > jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
    > konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
    > być dużo dłuższy.
    > Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
    > (jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

    Nie zmienia to faktu, że faktura jest wystawiana do nieistniejącej
    transakcji.

    --
    Liwiusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1