    Subject: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Mon, 11 Jul 2016 18:45:20 +0200

    W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taka zagwozdka:
    >
    > Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
    > Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
    > Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

    Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?

    > Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.

    Ale przecież bank nic nie kupił.
    Czyli drugi raz wystawiłeś dokument do drugiej nieistniejącej operacji.

    > Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    > nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    > swojej księgowości nie przekazał.

    I słusznie. Przecież nie było transakcji.

    > To akurat IMO nie moje zmartwienie.

    Czyżby? Poczytaj co grozi za wystawienie "pustej" faktury.
    http://www.twojbiznes24.pl/artykuly,10216,25718,za-f
    ikcyjna-fakture-odpowiesz-podwojnie

    > Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
    > "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

    0535
    Art. 108. 1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna
    niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w
    której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty

    > Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
    > korekty?

    Nie.
    Chyba, że faktycznie zwrócił sprzęt.

    Pozdrawiam