  • 11. Data: 2008-06-10 12:48:57
    Temat: Re: Kombi z kratka a odliczanie VAT od czesci
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 30 May 2008 11:17:12 +0200, Mariusz napisał(a):
    > Dzisiaj w newsPIT przeczytalem takie cos:

    > "Porada dnia: Czy przysluguje odpis VAT?
    > Wpisalem samochód jako srodek trwaly, samochód ma homologacje ciezarowa (wpis w
    dowodzie rejestracyjnym, auto typu kombi). Czy moge
    > od zakupionych czesci, oleju, napraw, odpisywac VAT?
    >
    > Nie, samochód taki wymaga dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen ustawy o VAT
    - poprzez dodatkowa kontrole techniczna
    > przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów, po której podatnik uzyska
    stosowane zaswiadczenie. Po uzyskaniu takiego
    > zaswiadczenia podatnik ma obowiazek dostarczenia swiadectwa do US - w terminie 14
    dni od jego wydania.

    No to już wiadomo że tegoż newsPIT należy unikać jak ognia :)
    Dawno takiej bzdurnej porady nie widziałem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 12. Data: 2008-06-10 20:10:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2008, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    [...]
    > No to już wiadomo że tegoż newsPIT należy unikać jak ognia :)
    > Dawno takiej bzdurnej porady nie widziałem...

    Ona jest "tylko" przestarzała, bo AFAIR kiedyś stosowaną taką
    interpretację. Autor (czy to interpretacji, czy cytatu) obowiązkowo
    powinien podać *datę* jej sporządzenia, bo inaczej to ona jest
    nic nie warta z definicji :)
    A może przesadzam - ma wartość. Historyczną :P

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-06-13 09:37:55
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

> [...]
    > powinien podać *datę* jej sporządzenia, bo inaczej to ona jest
    > nic nie warta z definicji :)
    > A może przesadzam - ma wartość. Historyczną :P

    Data to coś koło 30 maja tego roku, jak tylko dostałem tego newsa to puściłem to na
    grupę.

    pzdr.
    Mariusz

  • 14. Data: 2008-06-13 09:43:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mariusz pisze:

    > Data to coś koło 30 maja tego roku, jak tylko dostałem tego newsa to
    > puściłem to na grupę.

    Zapomnij o tej stronie.
    Ta "porada" to bzdura na resorach.

    Analfabetyzm funkcjonalny - tak to sie nazywa oficjalnie.
    Albo ktoś nie zrozumiał pytania albo nie potrafił zrozumieć przepisu
    który podał jak podstawę prawną.

    I jedno i drugie wyklucza ta osobę z grona doradzających komukolwiek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-06-13 09:46:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Swoja droga wyczytałam na tej stronie:

    "Nadzór merytoryczny nad systemem sprawuje redaktor naczelny:
    Artur M. Brzeziński, prawnik, doradca podatkowy z wieloletnim stażem,
    autor około 3 000 publikacji podatkowych"

    Ciekawe czy ta urocza "porada" to jego dzieło czy on tylko sprawował nadzór?

    I oni biorą za to kasę. Urocze.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2008-06-13 11:11:15
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

> [...]
    > powinien podać *datę* jej sporządzenia, bo inaczej to ona jest
    > nic nie warta z definicji :)
    > A może przesadzam - ma wartość. Historyczną :P

    hmmm, a moja księgowa przez 3 lata chyba kazała przy przeglą

  • 17. Data: 2008-06-13 11:12:48
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

> [...]
    > powinien podać *datę* jej sporządzenia, bo inaczej to ona jest
    > nic nie warta z definicji :)
    > A może przesadzam - ma wartość. Historyczną :P

    A moja księgowa corocznie kazała przy przeglądzie braż zaświadczenie o
    "spełnieniu warunków VAT" i zanosić to do US.
    tzn. że to nie tak?

    Ewka