  • 1. Data: 2004-09-09 12:42:11
    Temat: Komis UE ;)
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl>

    Zachcialo mi sie posredniczyc w Unii ;)

    Nabywca - podatnik VAT z Unii (Szwecja)
    Komisant - ja, podatnik VAT (Polska)
    Komitent - osoba gizyczna nie bedaca podatnikiem VAT z Unii (Wlochy)

    Czy ktos moze mi nakreslic sytuacje jesli chodzi o dokumenty i moje
    rozliczenie podatku VAT?

    Wystawiam nabywcy FV Komis z zerowym vatem, bo to dostawa wewnatrzunijna
    (1.000 euro) i dostaje przelew na 1.000 euro.
    Komitentowi wystawiam FV na prowizje od sprzedazy komisowej 500 euro + VAT =
    610 euro i przelewam mu 390 euro.
    Takie jest moje rozumowanie, poprawcie mnie jesli sie myle.

    Teraz kwestia ksiegowania, zupelnie nie wiem jak do tego podejsc...
    FV-Komis - 1000 euro
    1000,- rozrachunki (nabywca) / rozrachunki (komitent) 1000,-
    FV prowizja sprzedaz komisowa - 610 euro z VAT
    610,- rozrachunki (komitent) / przychody 500,- ; VAT 110,-
    Przelew od nabywcy - 1000 euro
    1000,- rach.bankowy / rozrachunki (nabywca) 1000,-
    Przelew dla komitenta - 390 euro
    390,- rozrachunki (komitent) / rach.bankowy 390,-

    Nie wiem, czy to jasno wyglada, ale staralem sie naswietlic moja koncepcje.
    Dajcie znac, czy to sie trzyma kupy, bo do jutra musze 2 takie faktury
    wystawic :(

    Pozdrawiam
    oMULEc