  • 1. Data: 2007-05-09 06:55:21
    Temat: Komputer i oprogramowanie - ŚT czy KUP?
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu komputera
    i oprogramowania na jednoosobową firmę. Mam jednak wątpliwości
    czy cena samego komputera zmieści mi się powyżej 3500 netto,
    żeby go samego wliczyć do ŚT. Nie chciałbym go jednak łączyć w
    zestaw z oprogramowaniem (czy się da w ogóle?) gdyż nie wiem
    czy za rok bym nie chciał sprzedać komputera bez oprogramowania.

    I nie wiem jak to się będzie miało do rozbicia zestawu przed
    sprzedażą?

    Czy jest jakaś poważna przesłanka za kupnem na ŚT zamiast KUP
    przy zakupie komputera?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-05-10 08:34:04
    Temat: Re: Komputer i oprogramowanie - ŚT czy KUP?
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Bardzo proszę o odpowiedź...

    W skrócie, chodzi mi tylko o to czy jest dużo zachodu z rozbijaniem
    faktury na zestaw komputerowy z listy ŚT?

    Jeszcze nic nie mam w ewidencji ŚT i może lepiej ją ominąć.
    Jakie są plusy ewidencji ŚT (vs KUP)?

    Czy samo oprogramowanie można wprowadzić do ŚT?
    (takie hipotetyczne pytanie)

    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2007-05-10 10:41:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2007, Mehtron wrote:

    > Bardzo proszę o odpowiedź...
    >
    > W skrócie, chodzi mi tylko o to czy jest dużo zachodu z rozbijaniem
    > faktury na zestaw komputerowy z listy ŚT?

    Możesz ściślej i po polsku? Nie rozumiem o co chodzi.

    > Jeszcze nic nie mam w ewidencji ŚT i może lepiej ją ominąć.
    > Jakie są plusy ewidencji ŚT (vs KUP)?

    Hm... przejrzyj archiwa:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&scoring=r&num=100

    > Czy samo oprogramowanie można wprowadzić do ŚT?

    Oprogramowanie to jest *inna kategoria*, wartości niematerialne
    i prawne. Zazwyczaj prowadzi się wspólną Ewidencję Środków
    Trwałych oraz Wartości Niematerialnych i Prawnych :), ale
    drobne różnice w "zasadach" dotyczących ST i WNiP istnieją.

    IMO (dałem się kiedyś przekonać :>) WNiP należy ewidencjonować
    oddzielnie. Nie ma podstaw do "doliczania" wartości programu
    do komputera!
    Ba, stawiam tezę że *JEŚLI* już doliczać to należałoby zrobić...
    odwrotnie :> (bo to nie komp jest potrzebny do DG, a oprogramowanie,
    więc komp jest "dodatkiem").

    > (takie hipotetyczne pytanie)

    Podejrzewam że nie ;)

    pzdr, Gotfryd