  • 1. Data: 2007-05-08 21:11:05
    Temat: Odmowa faktury VAT na firme za zakup telefonu przy taryfach prywatnych?
    Od: BartekB <n...@w...pl>

    Witam.

    Przedluzam umowe na telefon komorkowy (taryfy prywatne) i chcialem wziac
    fakture VAT na prowadzona dzialalnosc za zakup telefonu. Z BOKu
    otrzymalem informacje, ze fakture VAT z danymi prowadzonej dzialalnosci
    dostane tylko przy wyborze oferty i taryf biznesowych.

    Oferta biznesowa nie jest dla mnie interesujaca i nie chce z niej
    skorzystac - wymiana telefonu jest mi niezbedna (stary zdycha) bo musze
    byc dostepny dla klientow, ale praktycznie nie dzwonie sluzbowo i nie
    zamierzam dzielic/rozliczac abonamentu i impulsow na prywatne i sluzbowe.

    Przy taryfach prywatnych faktura VAT jaka dostaje zawiera jedynie imie,
    nazwisko, adres (brak NIPu i nazwy firmy).

    Czy operator komorkowy, bedacy niewatpliwie platnikiem VAT, ma prawo
    odmowic wystawienia faktury VAT na podane przez klienta (dowolne?) dane
    firmowe i uzalezniac wystawienie takiej faktury od charakteru
    wykupionych uslug?
    Czy taka odmowa (ktora uslyszalem) jest zgodna z prawem?

    Pozdrawiam,
    Bartek.

  • 2. Data: 2007-05-08 22:10:55
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    In pl.soc.prawo.podatki BartekB <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wykupionych uslug?
    > Czy taka odmowa (ktora uslyszalem) jest zgodna z prawem?

    Chyba ich nie zrozumiales. Wystawiaja fakture za aparat na takie
    same dane jak na fakturze za abonament co miesiac. Jesli masz
    podpisana umowe jako osoba prywatna a nie jako firma to po prostu
    zrob cesje na firme i fakture na aparat dostaniesz juz na firme.

    A to czy abonament jest z biznesowych czy nie tu nie powinno miec zadnego
    znaczenia - przynajmniej w Plusie i w Idei na pewno nie ma.

    a.

  • 3. Data: 2007-05-08 22:19:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BartekB pisze:

> [...]
    > wykupionych uslug?
    > Czy taka odmowa (ktora uslyszalem) jest zgodna z prawem?

    Oczywiście, że tak, a nawet więcej - wystawienie faktury VAT na inne
    dane niż rzeczywistego nabywcy może byc potraktowane jako przestepstwo
    karno-skarbowe.

    Inna sprawa, że nie powinni odmówić wpisania numeru NIP. Stosowne
    rozporządzenie mówi, że przy sprzedaży dla osób fizycznych można nie
    umieszczać NIP, co nie znaczy, że nie można umieszczac :)

    M.

  • 4. Data: 2007-05-08 23:53:30
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    BartekB wrote:
> [...]
    > otrzymalem informacje, ze fakture VAT z danymi prowadzonej dzialalnosci
    > dostane tylko przy wyborze oferty i taryf biznesowych.

    G prawda: przerejestruj (1 operacja) posiadane konto z osoby fizycznej
    na działalność gospodarczą. Nikt nie wymaga przy tym zmiany taryfy (ja
    tak zrobiłem, też mi się opłacało zachować taryfę). Od tego momentu nie
    dość, że będziesz dostawał faktury co miesiąc na firmę, to wszystkie
    zakupy będą mogły być zafakturowane na firmę.

    Jakub

  • 5. Data: 2007-05-09 06:06:07
    Od: "Piotr Pitucha" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otrzymalem informacje, ze fakture VAT z danymi prowadzonej dzialalnosci
    > dostane tylko przy wyborze oferty i taryf biznesowych.

    Kupujesz i masz prawo do faktury, ktos Ci chce utrudnić życie, ale po kolei:
    - masz umowę prywatną
    - robisz cesję na firmę, umowa staje się umową na firmę
    - wymieniasz telefon i dostajesz fakturę na firmę, rodzaj taryfy nie ma
    znaczenia
    Jak masz kłopot zmień operatora, zwykle nowe umowy są bardziej pociągające
    niż wymiana :)
    Piotr

  • 6. Data: 2007-05-09 06:35:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 May 2007 08:06:07 +0200, Piotr Pitucha wrote:

    >Kupujesz i masz prawo do faktury, ktos Ci chce utrudnić życie, ale po kolei:
    >- masz umowę prywatną
    >- robisz cesję na firmę, umowa staje się umową na firmę

    Bedzie cokolwiek glupio wygladalo - cesja pomiedzy Bartoszem B
    a Bartoszem B dzialalnosc gospodarcza :-)

    J.

  • 7. Data: 2007-05-09 07:11:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Oczywiście, że tak, a nawet więcej - wystawienie faktury VAT na inne
    > dane niż rzeczywistego nabywcy może byc potraktowane jako przestepstwo
    > karno-skarbowe.

    Dlaczego uważasz, że rzeczywistym nabywcą nie jest firma? Jest jakiś
    ustawowy zakaz sprzedaży firmom po taryfie "prywatnej"?

    MJ

  • 8. Data: 2007-05-09 07:29:44
    Od: "Piotr Pitucha" <p...@p...onet.pl>

    > Bedzie cokolwiek glupio wygladalo - cesja pomiedzy Bartoszem B
    > a Bartoszem B dzialalnosc gospodarcza :-)

    Normalnie, sam to robiłem
    Piotr

  • 9. Data: 2007-05-09 08:39:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > otrzymalem informacje, ze fakture VAT z danymi prowadzonej dzialalnosci
    > dostane tylko przy wyborze oferty i taryf biznesowych.

    Zmień operatora.

  • 10. Data: 2007-05-09 09:11:37
    Od: "dzidek" <d...@m...pl>

    > Bedzie cokolwiek glupio wygladalo - cesja pomiedzy Bartoszem B
    > a Bartoszem B dzialalnosc gospodarcza :-)

    Nie trzeba cesji!
    Jezeli robisz to miedzy Bartoszem B a dzialalnoscia Bartosza B (zakladam ze
    nie jest to spolka,tylko dzialalnosc gospodarcza osoby fizycznej) to nie
    jest wymagana cesja, to tylko "zmiana danych abonenta".
    Tez myslalem, ze bede musial zrobic cesje ale mila pani powiedziala, ze "nie
    nie" i przyjela plik dokumentow ode mnie i zmienila co trzeba ;)

    pozdro,
    dzidek