  • 1. Data: 2007-05-08 18:17:24
    Temat: PCC Bo garaż był za tani...
    Od: "Ania Szatynka" <s...@...pl>

    Moi rodzice kupili garaż za 12000zł.
    Urząd skarbowy przysłał pismo wzywające do podwyższenia wartości tego
    garażu, gdyż wg. US jest on wart 17900. Poinformowano, że jeśli rodzice tego
    nie zrobią US powoła biegłego który oszacuje wartość garażu. Za biegłego
    należy zapłacić, gdy jego wycena różni się o więcej niż 33% od tej z umowy
    notarialnej.

    Wydaje się że US chce dostać podatek PCC czyli 2% od różnicy 5900 zł = 118

    Rodzice wolą oczywiście zapłacić 118 zł zamiast 118+biegły (ile kosztuje
    biegły - nie poinformowano)

    Jak radzicie sformułować pismo do US w tej sprawie ? Rodzice chcą napisać w
    tym stylu: "W związku z pismem itp. itd..... przyjmujemy podaną wycenę
    17900".

    To powinno załatwić sprawę ? Przypuszczam że później odstaniemy wezwanie do
    zapłaty 118 zł.

    Pozdrawiam grupowiczów
    --
    =O=o=O=o=O=o=O=o=O=o=O=o=O
    Ania Szatynka

  • 2. Data: 2007-05-08 18:56:59
    Temat: Re: PCC Bo garaż był za tani...
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > To powinno załatwić sprawę ? Przypuszczam że później odstaniemy wezwanie
    > do zapłaty 118 zł.

    Policz odsetki

  • 3. Data: 2007-05-08 19:07:21
    Od: "Ania Szatynka" <s...@...pl>

    Zakup był w marcu więc odsetki to pewnie kilka złotych.
    Samolnik, czy wg Ciebie proponowany sposób będzie dla nas najkorzystniejszy
    (czyli najtańszy)?

    --
    =O=o=O=o=O=o=O=o=O=o=O=o=O
    Ania Szatynka

  • 4. Data: 2007-05-08 19:13:42
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > Samolnik, czy wg Ciebie proponowany sposób będzie dla nas
    > najkorzystniejszy (czyli najtańszy)?

    Oczywiście.
    Chyba, że w ostatnim np roku było kilka tranzakcji w okolicy po niższej
    cenie - wtedy warto walczyć.
    Suma którą rzucił US pewnie skąś się wzieła - penie z podobnego zakupu. Ja
    bym ZZ - zapłacił i zapomniał

  • 5. Data: 2007-05-08 20:12:22
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Ania Szatynka" <s...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego nie zrobią US powoła biegłego który oszacuje wartość garażu. Za
    > biegłego należy zapłacić, gdy jego wycena różni się o więcej niż 33% od

    No, ale *ichnia* cena rozni sie od ceny preferowanej o: 32.96% !

    Ja bym poszedl do US, pokazal wyliczenie (moze im z automatu zaokraglenie
    wyszlo), i zapytal, czy na prawde trzeba, a jezeli jednak nie to jaki kwit
    do naczelnika US napisac.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 6. Data: 2007-05-09 07:20:23
    Od: "\\n" <...@...xy>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "Ania Szatynka" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No, ale *ichnia* cena rozni sie od ceny preferowanej o: 32.96% !

    Jesteś pewien?

  • 7. Data: 2007-05-09 07:32:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien?

    (17900-12000)/17900=0.3296

    sz.

  • 8. Data: 2007-05-09 07:36:55
    Od: "\\n" <...@...xy>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał w wiadomości
    >
    > (17900-12000)/17900=0.3296

    Liczyć niewątpliwie umiesz, ale czy jesteś pewien, że różnica *wg
    przepisu* wynosi 32,96%?

  • 9. Data: 2007-05-09 07:51:24
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania Szatynka" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > Rodzice wolą oczywiście zapłacić 118 zł zamiast 118+biegły (ile kosztuje
    > biegły - nie poinformowano)

    Znajdź sobie na stronie http://80.48.10.86/index.html namiar na rzeczoznawcę
    majątkowego działającego w Twojej okolicy i dowiedz się ile kosztuje wycena
    tudzież jaka jest stawka jak zleca urząd skarbowy (bo to tą mieliby
    zapłacić). Jak wybierzesz tylko województwo to dostajesz pełną listę.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 10. Data: 2007-05-09 07:51:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 May 2007 09:32:25 +0200, szomiz napisał(a):

    > (17900-12000)/17900=0.3296

    Obawiam się że:
    (17900-12000)/12000=0.4917