  • 1. Data: 2002-05-10 17:54:30
    Temat: Komputer w ewidencji wyposazenia
    Od: "Jola" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu.
    Czy komputer zakupiony przez osobe fizyczna przed rozpoczeciem dzialalnosci,
    wprowadzony do ewidencji wyposażenia (wartosc ponizej 3500) z dniem
    rozpoczecia dzialalnosci powinien byc w jakikolwiek sposob ujety w KPiR?
    I jakie informcje powinny byc ujete w dowodzie przyjecia komputera do
    uzywania?
    I jeszcze jedno: jak wliczyc w koszty drukarke o wartosci 400 zl, zakupiona
    do tego komputera? Czy mozna ja jednorazowo wlyczyc w KUP?
    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2002-05-10 18:59:44
    Temat: Re: Komputer w ewidencji wyposazenia
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Jola wrote:

> [...]
    > z dniem
    > rozpoczecia dzialalnosci powinien byc w jakikolwiek sposob ujety w KPiR?
    Jeżeli juz go wpisałes do ewidencji wyposażenia, to cała wartośc w koszty
    jednorazowo.
    Jeżeli nie chcesz go "wpychac" w koszty to wpisywanie do ewidencji
    wyposażenia nie ma sensu, w razie likwidacji firmy tylko kłopot.

    > I jakie informcje powinny byc ujete w dowodzie przyjecia komputera do
    > uzywania?
    Takie, żeby sie komputer dało circa about zidentyfikować: procesor, płyta
    glówna, dysk, ram, itp., rok produkcji tez możesz dodać.

    > I jeszcze jedno: jak wliczyc w koszty drukarke o wartosci 400 zl,
    > zakupiona do tego komputera? Czy mozna ja jednorazowo wlyczyc w KUP?
    Wpisz ja do ewidencji wyposażenia i wtedy jednorazowo w KUP w miesiącu
    zakupu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-10 19:05:23
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abh5a4$nn2$...@n...tpi.pl...

    > Wpisz ja do ewidencji wyposażenia i wtedy jednorazowo w KUP w miesiącu
    > zakupu.

    -------
    Maddy - a po co ma wpisywać do ewidencji wyposażenia?
    To przecież część peryferyjna - czyli bezpośrednio w KUP

    Orka

  • 4. Data: 2002-05-10 20:04:42
    Od: "Jola" <j...@p...onet.pl>

    A czy jest mozliwosc wpisania w koszty wydatkow zwiazanych z komputerem
    bedacym wlasnoscia osoby fizycznej a nie zakupionym na potrzeby
    dzialalnosci, bez wpisywania do ewidencji?