  • 21. Data: 2011-08-07 13:46:54
    Temat: Re: Kontrakt samozatrudnionego z jego spółką
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-07, Marian Paździoch <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Jak to nie. Bardzo prosty przykład: podpisujesz umowę, w której w razie
    > niewywiązania się płacisz dosyć znaczące kary.
    > a) podpisujesz jako DG - płyniesz swoim majątkiem
    > b) podpisujesz jako sp.z o.o. - jeśli nie masz kasy, ogłaszasz upadłość i
    > jesteś czysty.

    A zarząd już nie odpowiada swoim majątkiem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-08-07 14:04:32
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > A zarząd już nie odpowiada swoim majątkiem?

    Jeśli w odpowiednim terminie zgłosi upadłość to nie.

    Pzdr.
    M.

  • 23. Data: 2011-08-07 14:09:54
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > MS jest po to, żeby wejść w spółkę z partnerem biznesowym. Wniesie do
    > całości know-how oraz bazę klientów. Ja z
    > kolei oprócz działania w ramach MS (której będę prezesem), będę
    > kontynuować swoją MD w przypadku kontraktów nie
    > uwzględniających MS.

    Pomijając kwestie podatkowe, uważaj na art. 211ksh.

    Pzdr.
    M.

  • 24. Data: 2011-08-07 14:32:29
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Marian Paździoch <n...@n...pl> napisał(a):

    > Pomijając kwestie podatkowe, uważaj na art. 211ksh.

    Słuszna uwaga, zadbam o stosowną zgodę.

  • 25. Data: 2011-08-07 15:40:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marian Paździoch wrote:

> [...]
    > a) podpisujesz jako DG - płyniesz swoim majątkiem
    > b) podpisujesz jako sp.z o.o. - jeśli nie masz kasy, ogłaszasz

    Zabrakłoby Ci czujności, żeby zrobić to w odpowiednim momencie. :-)

    > Jeśli masz na myśli te różnice o których wspomniałem - podwójne
    > opodatkowanie - to są właśnie znaczące.

    Ja w ogóle nie przyjmuję do wiadomosci, że ktoś mógłby
    wyciągać pieniądze ze spółki przez dywidendę.
    Jest sto innych sposobów, żeby wydoić
    spółkę bez dodatkowego podatku.

    > Ale to też nie jest dobre rozwiązanie. Jeśli masz majątek na spółkę,
    > to masz później komplikacje przy sprzedaży tej spółki lub jej
    > upadłości. Jeśli np. na żonę - to masz problem przy rozwodzie ;).

    Być może. Jeszcze nie doszedłem do tego etapu ;-)

  • 26. Data: 2011-08-07 15:43:10
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Po pierwsze nie wszyscy się już nauczyli co to jest spółka komandytowa.

    Ja w szczególności, zabieram się do nadrabiania zaległości skoro to tak
    korzystne w moim przypadku. Chociaż wydawało mi się, że komplementariusz
    odpowiada całym majątkiem, gdzie tu korzyści? Temat na osobny wątek, ale może z
    jeden post się znajdzie.

  • 27. Data: 2011-08-07 16:05:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 15:43:10 +0000 (UTC), f...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Ja w szczególności, zabieram się do nadrabiania zaległości skoro to tak
    > korzystne w moim przypadku. Chociaż wydawało mi się, że komplementariusz
    > odpowiada całym majątkiem, gdzie tu korzyści?

    Komplementariuszem może być sp. z o.o.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-08-07 16:39:32
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > Zabrakłoby Ci czujności, żeby zrobić to w odpowiednim momencie. :-)

    Zakładam, że nie, ale oczywiście istnieje takie ryzyko. Chodzi o
    minimalizację potencjalnych problemów.

    > Ja w ogóle nie przyjmuję do wiadomosci, że ktoś mógłby
    > wyciągać pieniądze ze spółki przez dywidendę.
    > Jest sto innych sposobów, żeby wydoić
    > spółkę bez dodatkowego podatku.

    To jak już o tym dyskutujemy to może coś podpowiesz? :) Oprócz dobrze
    znanych metod jak np. wynajem nieruchomości co jest ograniczone do pewnej
    kwoty.

    > Być może. Jeszcze nie doszedłem do tego etapu ;-)

    Ja również, ale przezorny... ;)

    Pzdr.
    M.

  • 29. Data: 2011-08-07 17:01:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marian Paździoch wrote:

    > To jak już o tym dyskutujemy to może coś podpowiesz? :) Oprócz dobrze
    > znanych metod jak np. wynajem nieruchomości co jest ograniczone do
    > pewnej kwoty.

    Inne też są dobrze znane. Nie chce mi się wszystkiego sprawdzać, ale w końcu
    jest możliwość bezzusowej nawet umowy o sprawowanie zarządu,
    a jeśli jest jeszcze działalność, to w ogóle
    nie ma problemu.
    W sumie, to w rzeczywistości chęć przejścia na "o.o." widać
    jak już rozmiary działalności wymagają jakiegoś uregulowanego sposobu
    zarządzania, kontroli czy finasowania. A na grupach i w sieci ogólnie,
    to tylko w celu optymalizacji podatkowej i ucieczki od odpowiedzialnosoci
    :-)

  • 30. Data: 2011-08-07 17:12:19
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

> [...]
    > końcu
    > jest możliwość bezzusowej nawet umowy o sprawowanie zarządu,
    > a jeśli jest jeszcze działalność, to w ogóle

    Masz na myśli taką sytuację gdy jestem udziałowcem, zarządzam też spółką i
    wystawiam jej fakturę ze swojej DG za zarządzanie? Myślałem o tym, ale obiło
    mi sie o uszy (fakt, nie zgłębiałem tego tematu), że taki wydatek nie byłby
    k.u.p. dla spółki.

    Pzdr.
    M.