    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 11 Dec 2014 03:06:27 -0800 (PST)
    Subject: Kontrola oprogramowania w firmie
    From: j...@g...com

    1. Mam same oryginalne programy i gry (płatne lub darmowe), zastanawia mnie tylko czy
    w razie ewentualnej kontroli oprogramowania w firmie mam obowiązek udowodnić, że to
    oprogramowanie jest legalne, czy też sama kontrola już to sprawdzi (przykładowo
    wiedzę o tym, że Open Office jest darmowy posiada każde dziecko, więc nie wiem po co
    to jeszcze udowadniać)?

    2. Ale jeżeli zaszłaby już konieczność udowodnienia, że dany program/gra jest
    legalna, to jak to zrobić? W przypadku oprogramowania kupionego w pudełku, jest
    właśnie to pudełko wraz z naklejkami i znaczkami, jest też zwykle jakiś
    paragon/faktura na zakup i to by pewnie wystarczyło?

    3. Natomiast jak będzie z oprogramowanie w wersji cyfrowej (np. gry kupowane przez
    Steam, czy origin.com), czy tutaj aby udowodnić legalność wystarczy wydruk przelewu
    (potwierdzający że dana gra została kupiona)?

    4. A co z darmowym oprogramowaniem w wersji cyfrowej (typu Open Office, czy
    FileZilla) - trzeba wydrukować licencje?

    5. Miałem kiedyś na komputerze program WinRAR za który zgodnie z prawem należy
    zapłacić:
    http://www.spidersweb.pl/2014/07/do-wiezienia-za-win
    rar.html
    jak tylko się dowiedziałem, że on jest płatny, to oczywiście od razu odinstalowałem i
    zainstalowałem darmowy 7 zip. Ale mimo, że ten program jest odinstalowany (czyli
    usunięty z dysku), to o ile się nie mylę, to nawet jeżeli coś jest usunięte z dysku,
    to i tak da się to go dotrzeć, więc czy kontrola oprogramowania sprawdza również
    oprogramowanie które zostało usunięte (ale wciąż jest głęboko gdzieś tam na dysku),
    czy tylko oprogramowanie które jest aktualnie zainstalowane, dostępne na dysku?