  • 1. Data: 2008-04-26 19:16:52
    Temat: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań i ciąg dalszy...
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Witam ponownie,

    Ponad 2 tygodnie temu opisywałem moją sytuację. Moje problemy ciągną się
    w dalszym ciągu z US. Cóż... konsekwencje muszę ponieść i to nie ulega
    wątpliwości. Panie z US zasugerowały mi złożenie PIT-36 i PIT/B. W
    skrócie przypomnę - w roku 2007 sprzedałem za pośrednictwem serwisu
    aukcyjnego kilkanaście sztuk nowego towaru wartości średniej 250 zł. Z
    zyskiem różnie bywało, ponieważ wszystkie aukcje były wystawiane bez
    ceny minimalnej. A zdarzały się przypadki, że wylicytowana cena była
    niższa od ceny zakupu. Niestety nie mam zgłoszonej działalności
    gospodarczej. Ponadto na wyciągu znalazły się wpłaty za sprzedaż kilku
    sztuk używanych towarów, osobistych, m. in. jakaś odzież, dvd, konsola
    do gier. Wszystko to było użytkowane przeze mnie. Teraz mam pewien
    problem, bo przy rzeczach nowych łatwo policzyć, jaki uzyskałem dochód.
    Natomiast przy tych starych nie wiem jak - czy po prostu zaliczyć cenę
    sprzedaży towaru, jako dochód w tej wysokości? Czyli np. sprzedałem dvd
    za 70 zł, tzn. że zarobiłem na nim 70 zł?

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2008-04-27 18:10:56
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak - czy po prostu zaliczyć cenę sprzedaży towaru, jako dochód w tej
    > wysokości? Czyli np. sprzedałem dvd za 70 zł, tzn. że zarobiłem na nim 70

    Rzeczy swoje stare potraktuj jak uzywane
    Powiedz że miałeś je dłuzej niż 6 miesięcy. Nie były zakupione z zamiarem
    dalszej odsprzedaży
    w takim wypadku podatek się nie należy od tych używanych rzeczy.
    Foti

  • 3. Data: 2008-04-27 18:26:13
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    > Rzeczy swoje stare potraktuj jak uzywane
    > Powiedz że miałeś je dłuzej niż 6 miesięcy. Nie były zakupione z zamiarem
    > dalszej odsprzedaży
    > w takim wypadku podatek się nie należy od tych używanych rzeczy.

    OK, to już wiem. Mam jeszcze 2 pytania:

    1. Co składa się na koszt uzyskania przychodu? Koszt zakupu, koszt
    wysyłki, prowizja dla serwisu aukcyjnego? Wystarczy tylko to uwzględnić?
    2. Jeśli miałem kilka transakcji, które nie zostały sfinalizowane
    (kupujący wpłacił pieniądze, ale z mojej winy nie doszło do pozytywnego
    jej zakończenia i zwróciłem otrzymane pieniądze), to czy te transakcje
    należy też uwzględnić? A jeśli tak, to jak?