  • 1. Data: 2004-12-29 21:41:37
    Temat: Korekta VAT
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam
    W deklaracji VAT-7 za 10/2004r. mialam nadwyzke podatku naliczonego nad
    naleznym, z zaznaczeniem zwrotu na rachunek bankowy. W grudniu okazalo sie,
    ze w deklaracji VAT-7 w/w miesiac nie zostala ujeta jedna faktura zakupu z
    wrzesnia.
    W zwiazku z tym zlozylam korekte w/w deklaracji z oznaczeniem jak poprzednio
    zwrotu nadwyzki podatku naliczonego na rachunek.
    Urzednik skarbowy twierdzi, ze US moze zwrocic nadwyzke tylko w czesci
    wynikajacej z pierwotnej deklaracji, a pozostala czesc - defacto VAT
    wczesniej nie ujetej faktury *nalezy przeniesc* na nastepny okres
    rozliczeniowy. Niby nic, ale skutkiem tego musze zlozyc korekte rowniez za
    11/2004 co mi sie nie usmiecha gdyz uwazam ze urzednik nie ma racji.
    Jako uzasadnienie US podaje Art.81 Ordynacji Podatkowej. Moim zdaniem
    bezzasadnie. Moze ktos spotkal sie z takim zjawiskiem? Kto ma racje?

    Pozdrawiam
    Malgosia

  • 2. Data: 2004-12-30 15:24:13
    Temat: Re: Korekta VAT
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jako uzasadnienie US podaje Art.81 Ordynacji Podatkowej. Moim zdaniem
    > bezzasadnie. Moze ktos spotkal sie z takim zjawiskiem? Kto ma racje?

    tu ma rację urzędnik ponieważ jest to twój błąd a nie jego po drugie jeżeli
    starasz się o zwrot nadwyżki podatku to również sens ma jego racja bo jest
    ustawa która ma to do siebie że pieniądze zwracane są w określonym terminie od
    momentu złożenia deklaracji. nie będę domyślał się ile ty dałaś czasu US na
    taki zwrot a raczej ile to czasu dał cel który zrealizowałaś aby powstała
    nadwyżka podatku naliczonego nad należnym
    pzdr jas